استان البرز توانایی افزایش تراز تجاری کشور را دارد

رئیس اداره بازرگانی خارجی کرج گفت: استان البرز به تنهایی توانایی افزایش تراز تجاری کشور را دارد. غلامرضا رکنی با اشاره به فراهم بودن بستر سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه اظهار داشت: استان البرز به لحاظ وجود۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ، ۵ شهرک صنعتی و ۹ ناحیه از قطب‌های مهم صنعتی کشور محسوب می‌شود. وی افزود: وجود ۴ صادرکننده نمونه ملی و کارخانه‌های بزرگ و معروف کشور در این استان پتانسیل‌ عظیمی است که می‌تواند بستر مناسبی برای صادرات انواع محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، موادشوینده و رنگ و رزین به کشورهای همسایه داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: همچنین بستر سرمایه‌گذاری در بخش سدسازی و احداث نیروگاه‌های برق نیز در این کشورها وجود دارد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی کرج با اشاره به فرصت ایجاد اشتغالزایی در این استان بیان کرد: بی شک افزایش صادرات زمینه افزایش تولید و تقاضای نیروی کار را فراهم می‌کند ضمن اینکه حضور تولیدکنندگان ما در بازارهای خارجی بستر افزایش رقابت در راستای افزایش کیفیت ایجاد نوآوری، به روز‌شدن و رسیدن به استانداردهای جهانی را فراهم می‌کند. رکنی با اشاره به اینکه استان البرز به تنهایی قادر به افزایش تراز تجاری کشور دارد، گفت: در حال حاضر سطح مبادله تجاری کشور به میزان ۲۵۰ میلیون دلار است که تنها با امضای تفاهمنامه ما بین کشور تاجیکستان و استان البرز این تراز به دو برابر افزایش خواهد یافت و این امر نشان از ظرفیت بالای استان در راستای افزایش تراز تجاری کشور است.

سایتTPO فرصت تبلیغات کالا به صورت رایگان

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امکان معرفی کالاهای بازرگانی در سایت وزارت بازرگانی معروف به TPO اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۲۰۵ کاتالوگ الکترونیکی مختص کارخانجات استان البرز در این سایت عضو شده‌اند و سایر شرکت‌ها از خدمات رایگان این سایت در راستای معرفی کالاهای خود بی‌بهره‌اند. وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا به زودی زمینه افزایش همکاری با کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه فراهم شود.