60 هزار واحد صنفی در کرج فعالیت دارند

نماینده شورای اصناف کشور در استان البرز و رئیس مجمع امور صنفی کرج خواستار ارائه تسهیلات سوخت و حاملهای انرژی به صنوفی شد که از نظر قیمتهای حاملهای انرژی تاثیر پذیر ی مستقیم دارند . به گزارش پایگاه اطــلاع رسانی شــورای اصناف کشــور "میر ابراهیم صـدیق" افزود : صنــوفی چون تولید کنند گان لباس ، سرد خانه ها ی نگه داری مواد غذایی ، قالیشویان و.... که فعالیت آنها ارتباط کامل با نرخ سوخت و حاملهای انرژی دارد ، نیاز به تسهیلات حمایتی خاص ویا تطابق نرخ خدمات و تولیداتشان با قیمتهای جدید سوخت دارند.

وی با اشاره به برنامه های دولت درامر اشتغالزایی و حفظ و حمایت از بنگاههای کوچک اقتصادی اظهار داشت : با توجه به اشراف و ارتباط نزدیک مجامع امور صنفی و اتحادیه های تحت پوشش با بنگاههای اقتصادی و واحد های تحت پوشش ، دولت ترتیبی اتخاذ کند که مجامع امور صنفی عضو کار گروه اعطای تسهیلات شده و ارائه این تسهیلات توسط بانکهای عامل به واحد های اقتصادی ( خرد وصنفی ) از کانال مجامع و اتحادیه های صنفی صورت گیرد.

صدیق با تقدیر از ارائه سهمیه حج اصناف توسط ریاست جمهوری ، خواستار تخصیص وگسترش این سهمیه به سایر اماکن زیارتی جهت هیات رئیسه اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی شد .

رئیس مجمع امور صنفی کرج و نماینده شورای اصناف کشور از استقرار کیوسکهایی با هدف رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص نرخ کالاها و خدمات، همزمان با اجرا شدن هدفمند سازی یارانه ها خبرداد

میر ابراهیم صدیق افزود : در راستای اجرای موفق هدفمندی یارانه ها و همراهی با اهداف دولت از اجرای این طرح، کیوسکهای دریافت شکایات مردمی از تخلفات احتمالی در خصوص نرخ کالا وخدمات با همکاری مجمع امور صنفی وسازمان بازرگانی در سطح شهر و نقاط پر تردد و میادین مستقر شد.

این کارشناس صنفی تصریح کرد : همچنین با هدف بستر سازی و اطلاع رسانی در زمینه هدفمند سازی یارانه ها ، دوره های آموزشی صنوف بر گزار شده و برنامه ریزی دقیق جهت بازرسی و نظارت بر بازار صورت گرفته است.

صدیق با تاکید بر نقش محوری شورای عالی اصناف کشور در مدیریت وهماهنگی عملکرد اتحادیه ها و مجامع امور صنفی با هدف ارتقاء جایگاه و بهبود کیفی عملکرد خانواده بزرگ اصناف کشور اظهار داشت : بر این اساس اصناف باید به بهترین شکل از اعتماد و اطمینان دولت نسبت به توانایی ها و ظرفیت های متعدد صنوف ، در قبول مسئولیت ها و وظایف محوله استفاده کنند.

وی واگذاری بازرسی و نظارت ، کنترل و تنظیم بازار و تعیین مالیات عملکرد واحدهای صنفی را بخشی از مسئولیتهای واگذار شده به اصناف دانست ، گفت : دولت در جهت اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی و با تکیه بر توانایی های متعدد صنوف در حوزه های مختلف ، این مسئولیتها را به ایشان واگذار کرده است.

رئیس مجمع امور صنفی کرج در خصوص و ضعیت نرخ کالا و خدمات در این شهرستان نیز اظهار داشت : با گذشت یک هفته از آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها، نرخ کالا و خدمات در کرج افزایش نداشته است و در این خصوص استقرار تیم‌های بازرسی اصناف ، همکاری و هماهنگی با بازرسان بازرگانی ، دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به آنها در اسرع وقت از اهم فعالیتهای کنترل وتنظیم بازار در این مدت بوده است.

وی نزدیکی تهران و کرج را، عامل مهمی در رکود کسب و کار صنوف این شهرستان عنوان کرد و افزود : با توجه به نزدیکی تهران وکرج ، اغلب شهروندان خریدهای خود ، به خصوص در سطح عمده را با توجیه ارزان تر و با کیفیت‌تر بودن کالا از تهران انجام می دهند و این باعث متضرر شدن واحدهای صنفی کرج شده است ، و این در حالی است که اغلب این واحدها ، مالیات عملکردی همسطح صنوف تهران می پردازند.

صدیق فعالیت دستفروشان را از دیگر مشکلات صنوف کرج معرفی کرد و ادامه داد : در این خصوص مکاتباتی با سازمانهای ذیربط در جهت رفع این مشکل انجام شده است.