نبرد استقلال و پرسپولیس با «فولاد»

گروه ورزش- بیست و چهارمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر با جدال حساس و دیدنی سپاهان و استقلال آغاز می‌شود و با تقابل سرخپوشان تهران و خوزستان به اتمام می‌رسد. هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از عصر امروز با انجام دو بازی حساس در اصفهان و قم آغاز می‌شود و روز جمعه با برگزاری هفت مسابقه دیگر به اتمام می‌رسد. بیشتر جدال‌های این هفته حساس و تماشایی است که در زیر اشاره‌ای به برخی از آنها می‌شود:

سپاهان اصفهان - استقلال تهران

گل سرسبد دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر همین مسابقه سپاهان - استقلال است. بازی سپاهان با استقلال طی فصول گذشته جذاب و حساس بوده و این جذابیت و حساسیت در فصل جاری با توجه به حضور امیر قلعه نویی در جمع زردپوشان اصفهانی بیشتر و بیشتر شده است. یکی از نکات جالب توجه این بازی این است که استقلال ۳۳۱۵ روز است که در اصفهان برابر سپاهان پیروز نشده است. دو تیم تاکنون ۱۹ بار در مسابقات لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که سپاهان اصفهان با کسب ۸ پیروزی عملکرد بهتری نسبت به رقیب دیرینه خود که موفق به کسب ۷ پیروزی شده، داشته است، ۴ بازی دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است، ۲۵ گل زده برای سپاهان و ۲۶ گل زده نیز برای استقلال در تقابل‌های دو تیم برابر هم به ثبت رسیده است. سپاهان که در دیدار رفت و در استادیوم آزادی مقابل این تیم ۴ بر ۳ شکست خورده است؛ امیدوار است با پیروزی در این بازی جای استقلال را در جدول رده‌‌بندی تصاحب کند.

صبای قم - ذوب آهن اصفهان

در لحظاتی که نگاه اهالی فوتبال به ورزشگاه فولادشهر اصفهان و بازی سپاهان و استقلال معطوف است، در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم یک بازی جذاب بین تیم‌های صبای قم و ذوب‌آهن اصفهان برگزار می‌شود. ذوب‌آهن که شکست برابر سایپای البرز و سپاهان اصفهان را هفته گذشته با برتری پرگل ۶ برصفر مقابل صنعت نفت آبادان جبران کرد، در هفته بیست و چهارم با این امید به مصاف صبای قم می‌رود که جدال تیم‌های مدعی استقلال و سپاهان به نتیجه تساوی بیانجامد تا این تیم بتواند با برتری مقابل صبا فاصله خود را در صدر جدول با دیگر مدعیان بیشتر کند. تیم صبای قم با مربی خوزستانی خود این روزها عملکرد خوبی داشته و اگر بتواند به حریف اول خود که همان کیفیت نازل چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) قم است، غلبه کند، می‌تواند راهی که سایپا و سپاهان رفتند را طی کند و یقه صدرنشین جدول لیگ برتر را بگیرد.

پرسپولیس تهران - فولاد خوزستان

بدون شک بعد از دیدار سپاهان - استقلال بازی سرخپوشان تهران و اهواز جذاب‌ترین دیدار هفته بیست و چهارم لیگ برتر است که از قضا این هفته از مسابقات لیگ با برگزاری این بازی به اتمام می‌رسد. تیم مجید جلالی به معنای واقعی فوتبال بازی می‌کند و فوتبال را قربانی یک امتیاز نمی‌کند. پرسپولیسی ها که با پیروزی مقابل شاهین بوشهر شارژ روحی شده‌اند، نیم نگاهی به سکوهای بالای جدول دارند و برای دستیابی به این مهم باید از دیدار خانگی روز جمعه مقابل فولاد خوزستان دست پر از زمین خارج شوند.

- برنامه دیدارهای هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه - ۵/۱۲/۸۹

* سپاهان اصفهان - استقلال تهران، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* صبای قم - ذوب آهن اصفهان، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

جمعه - ۶/۱۲/۸۹

* راه آهن شهرری - شاهین بوشهر، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه راه‌آهن اکباتان تهران

* مس کرمان - نفت تهران، ساعت ۱۶، ورزشگاه شهید باهنر کرمان

* سایپای البرز - پاس همدان، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه انقلاب کرج

* پیکان قزوین - شهرداری تبریز، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه شهید رجایی قزوین

* تراکتورسازی تبریز - استیل آذین تهران، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

* صنعت نفت آبادان - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه تختی آبادان

* پرسپولیس تهران - فولاد خوزستان، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه آزادی تهران.