فناوری های جدیددر تعاونی های مسـکن مـهر

دو تعاونی مسکن مهر در شهر جدید پرند موفق شدند

با تکنولوژی LSF نسبت به ساخت مجتمع ۶ طبقه اقدام کنند صنعتی‌سازی مسکن بخاطر ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، مورد توجه تعاونی‌های مسکن‌مهر قرار گرفته بطوریکه آن دسته از تعاونی‌هایی که با دریافت زمین ۹۹ساله، توان ساخت‌وساز را داشتند به سمت استفاده از فناوری‌های نوین ساخت روآورده‌اند.

دو نمونه از این تعاونی‌های پیشرو، تعاونی مسکن‌مهر ۵ منطقه ۳ و تعاونی مسکن‌مهر ۳ منطقه ۱۵ است.

این دو تعاونی از اوایل امسال با دریافت زمین ۹۹ساله در فاز ۵ شهر جدید پرند بعد از آشنایی با ساخت‌وسازهای صنعتی و بررسی انواع تکنولوژی‌هایی که تاکنون در این زمینه وارد کشور شده است، تصمیم گرفتند از سیستم LSF برای ساخت پروژه‌هایشان استفاده کنند.

این دو تعاونی مسکن‌مهر در مجاورت یکدیگر قرار دارند و از یک شرکت سازنده برای ساخت پروژه‌های مسکونی بهره برده‌اند.

تعاونی مسکن‌مهر ۵ منطقه ۳ تهران دارای ۳۸۵ واحد مسکونی است و تعاونی مسکن‌مهر ۳ منطقه ۱۵ تهران نیز دارای ۲۲۵ واحد مسکونی است.

شرکت سازنده‌ای که متعهد شده برای این دو تعاونی‌ مسکن‌مهر، ساخت‌وساز کند شرکت انبوه‌سازی دنیای‌ سازه‌های سبزلیو نام دارد.

فرزاد عالی رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن‌مهر ۵ منطقه ۳ در این باره به دنیای‌اقتصاد گفت: پروژه ما از ۱۰مرداد امسال شروع شد.

وی افزود: علت اینکه برای ساخت پروژه تعاونی، سیستم LSF را انتخاب کردیم سرعت بالای اجرا و همچنین سبک بودن در عین مقاوم بودن آن است.

عالی تصریح کرد: در سیستم LSF زیبایی سازه نیز مد نظر ما بوده است. ضمن اینکه پرت مصالح ساختمانی به حداقل رسیده و در نتیجه هزینه ساخت کاهش پیدا می‌کند.

چرا صنعتی سازی؟

همچنین بهزاد بالکانی رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن‌مهر ۳ منطقه ۱۵ نیز در این باره به دنیای‌اقتصاد گفت: در راستای سیاست‌های دولت خدمتگذار و حرکت به سمت صنعتی‌سازی ساختمان و ویژگی‌های بی‌نظیر این سازه، تصمیم گرفتیم از تکنولوژی LSF برای ساخت مجتمع تعاونی استفاده کنیم.

وی افزود: مجتمع مسکونی تعاونی ما در ۵ طبقه بالای پیلوت در حال ساخت است.

بالکانی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مد نظر و قابل توجه در قراردادی که برای ساخت تعاونی ما تنظیم شده، قیمت ساخت است که متر مربعی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان نهایی شده است این در حالی است که هم‌اکنون اغلب ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر براساس قیمت ساخت متر مربعی ۳۰۰ هزار تومان انجام می‌شود.

رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن‌مهر ۳ منطقه ۱۵ در ادامه گفت: ارزش قرارداد ما با توجه به تعهد سازنده به تکمیل و نازک‌کاری مجتمع و همچنین احداث آسانسور تنظیم شده است این در حالی است که در سایر قراردادهای مسکن‌مهر، ساخت به قیمت متر مربعی ۳۰۰ هزار تومان بدون انجام عملیات نازک‌کاری و همچنین بدون آسانسور است. همچنین فرزاد عالی رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن‌مهر ۵ منطقه ۳ نیز گفت: با شرکت سبزلیو براساس ساخت به قیمت متر مربعی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان قرارداد بسته‌ایم و سازنده، مجتمع را بصورت کامل و با آسانسور تحویل می‌دهد.

مدیران این دو تعاونی مسکن‌مهر معتقدند در پایان ساخت پروژه و با سکونت اعضای تعاونی، ویژگی‌های منحصر به فرد این دو مجتمع مسکونی بیشتر جلوه می‌کند طوریکه با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، هزینه مصرف انرژی در این دو ساختمان به حداقل ممکن می‌رسد و این باعث صرفه‌جویی ریالی و حجمی مصرف انرژی در این ساختمان‌ها خواهد شد.