رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی با بیان اینکه یارانه‌های نقدی از طریق سیستم بانکی می‌تواند در بخش‌های مختلف اقتصادی سرمایه‌گذاری شود، این وجوه را باعث کنترل تقاضا و بی‌تاثیر بر نرخ تورم عنوان کرد. محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این سوال که آیا امکان شناورسازی نرخ سود بانکی براساس نرخ تورم در سال آینده وجود دارد؟ گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه توسط بانک مرکزی صورت می‌گیرد، اما به هر حال این بانک پس از بررسی مسائل اقتصادی، سیاست‌هایی که در سال آتی اجرا خواهد شد را اعلام خواهد کرد.

رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی تصریح کرد: بانک مرکزی با تحلیل نتایج اقدامات گذشته، بررسی تجارب قبلی و احتساب عوامل موثر در تعیین پول، سیاست‌هایی که اعمال خواهد شد را بر اساس فرمول‌های اقتصادی و علمی تدوین و ابلاغ می‌کند. وی در پاسخ به این سوال که اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها چه تاثیری بر تعیین نرخ سود تسهیلات بانکی سال آینده خواهد گذاشت؟ گفت: وجوه یارانه‌های نقدی که از طریق حساب‌های بانکی در اختیار افراد قرار می‌گیرد، می‌تواند در بخش‌های مختلف اقتصادی سرمایه‌گذاری شود.

مدیرعامل بانک ملی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری می‌تواند توسط سیستم بانکی انجام شود که همین امر منجر به ارائه محصولات با قیمت مطلوب به جامعه خواهد شد.

خاوری اجرای هدفمندی یارانه‌ها را بر نرخ پول بی‌تاثیر دانست و تصریح کرد: یارانه‌های نقدی به دلیل اینکه به نحوی توسط سیستم بانکی جذب می‌شود و به سرمایه گذاری اختصاص می‌یابد، تاثیر خاصی بر نرخ پول نخواهد گذاشت.

وی وجوه یارانه‌های نقدی را باعث کنترل تقاضا عنوان و بیان کرد: با توجه به این امر یارانه‌های نقدی بر نرخ تورم تاثیرگذار نخواهد بود.