گوگل در تلاش است تا کاربرد آندروید را در زمینه تجاری افزایش داده و تعداد ویژگی‌های آن را در این زمینه افزایش دهد. اقدام گوگل برای تجاری کردن کاربرد آندروید به منظور رقابت با اپل و شرکت کانادایی RIM، سازنده گوشی‌های هوشمند آندرویدی صورت گرفته است.

بر این اساس گوگل نسخه جدید نرم‌افزار «Google Apps Device Policy» را که به کاربران تجاری امکان می‌دهد از امنیت دستگاه خود هنگامی که دزدیده یا گم می‌شود اطمینان حاصل کنند، ارائه کرده است.

این نرم‌افزار با نسخه‌های ۲/۲ و بالاتر آندروید سازگار است و لازم است که پسورد یا کد دستگاه دوباره تنظیم شود.

این نرم افزار به کاربران کمک می‌کند که دستگاه‌های گم یا دزدیده شده خود را با استفاده از زنگ و نمایش مکان‌شان روی نقشه پیدا کنند.

در حالی که آندروید از سوی کاربران با محبوبیت زیادی روبه رو شده اما در بخش تجاری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

انتظار می‌رود این اقدام گوگل باعث کاهش فاصله با اپل شود و به کاربرد گوشی‌های بلک بری نزدیک شود. شرکت اپل پیشتر کدگذاری اطلاعات، یافتن گوشی و قفل کاربردها از راه دور را برای گوشی آی‌فون ارائه کرد.

گوشی‌های بلک بری هم به لحاظ امنیت اطلاعات ذخیره شده و کدگذاری برای دولت‌ها و تجارت‌های بزرگ اهمیت زیادی دارد.

در حالی که شرکت RIM هنوز هم در بخش تجاری نسبت به سایر شرکت‌ها از امنیت بیشتری برخوردار است، اما بسیاری از کاربران تجاری اقدام به مهاجرت از این گوشی‌ها به سوی گوشی‌های مبتنی بر آندروید و ویندوز فون هفت یا آی‌فون اپل کرده‌اند. انتظار می‌رود ارائه این ویژگی‌ جدید به تقویت قدرت آندروید در بخش تجارت کمک کند. نرم‌افزار تجاری گوگل برای کاربران تجاری در لیست محصولات گوگل در دسترس است.