تولید رایانه لوحی نوکیا بدون کمک مایکروسافت

نوکیا برای بهبود حضور خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، چندی پیش از انعقاد قراردادی با مایکروسافت خبر داد، اما کارشناسان اعلام کرده‌اند که این شرکت فنلاندی بدون حضور مایکروسافت نیز می‌تواند وارد بازار جهانی رایانه‌های لوحی شود و در آن به موفقیت برسد. به گزارش رویترز، شرکت نوکیا هم‌اکنون در حال بررسی استراتژی‌های خود برای ورود به بازار جهانی رایانه‌های لوحی است که منابع آگاه اعلام کرده‌اند در این استراتژی‌های جدید مایکروسافت نقشی ندارد و شرکت مذکور قصد دارد به تنهایی این عرصه را بپیماید. خبرگزاری رویترز به نقل از منبع آگاهی که نخواست نامش فاش شود در گزارشی توضیح داد که نوکیا این روزها استراتژی‌های خود برای ورود به بازار جهانی رایانه‌های لوحی را بسیار مورد بررسی قرار داده است و احتمال می‌رود که این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌همراه در جهان، در آینده نزدیک نخستین رایانه لوحی خود را تولید کند.

این منبع آگاه در این خصوص توضیح داد: «ممکن است که در این اقدام نوکیا از مایکروسافت هم کمک بگیرد. اما آنچه که از هم‌اکنون مشخص شده این است که نوکیا تمایلی به همکاری با مایکروسافت برای تولید رایانه لوحی ندارد».

سیستم‌عامل اصلی که نوکیا آن را برای رایانه لوحی خود مناسب می‌داند MeeGo است. این پلت‌فرم متن‌باز در شرکت نوکیا به تولید رسیده و با همکاری شرکت اینتل تکمیل شده است. هنوز به درستی مشخص نشده است که نوکیا از چه زمانی تولید نمونه‌های اولیه از رایانه لوحی مذکور را آغاز می‌کند و چه زمان آن را به تولید انبوه می‌رساند.