پس از چند سال دوباره بحث کپی‌برداری فیلم از روی پرده سینما‌ها با آمدن کپی بد کیفیت فیلم اخراجی‌ها 3 در یکی از سایت‌ها داغ شد.

در این میان اذعان اینکه جمع آوری کامل کپی فیلم امکان‌پذیر نیست، از سوی مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق فیلم بر ابهامات نداشتن کنترل بر فضای اکران و همین‌طور امنیت پخش فیلم در سالن‌های سینما افزود. در این میان مسعود ده‌نمکی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم، خواستار مجازات افرادی شده است که فضای طبیعی اکران را به هم ریخته‌اند و حسین فرح بخش هم می‌گوید هیچ کار مثبتی در مورد مبارزه با قاچاق فیلم انجام نشده است. این گزارش را بخوانید تا فضا دستتان بیاید.
کسانی که فضای اکران را ناامن کردند به مجازات برسند
ده‌نمکی همزمان با اکران فیلم اخراجی‌ها ۳ در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره پیش‌بینی‌اش از فروش فیلم گفت: «اخراجی‌ها۳» شرایط متفاوت‌تری را نسبت به ۱ و ۲ دارد و هزینه تخریبی علیه فیلم به مراتب بیشتر است. وی افزود: مخاطب سینمای ایران هر سال ریزش دارد و باید منتظر آینده بود و امیدوارم این پدیده قاچاق که در هفته اول رخ داد، تاثیر منفی خودش را نگذارد. کسانی که دایه‌دار امنیت شغلی هستند و در موارد مشابه واکنش‌های خوبی از خود نشان دادند در این مورد که‌ انگیزه‌های سیاسی پشتش است، سکوت نکنند.


اگر قرار باشد این تبدیل به قاعده‌ای شود که هر کسی که از فیلم خوشش نیاید، بتواند به آن لطمه بزند فکر می‌کنم در آینده دیگران هم از این امنیت برخوردار نخواهند بود. امیدوارم کسانی که فضای اکران را ناامن کردند به مجازات برسند.
امکان جمع‌آوری همه نسخه‌های قاچاق اخراجی‌ها3 نیست
دبیرکل ستاد مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری با اشاره به گستردگی شبکه قاچاق در سراسر کشور تاکید کرد: امکان جمع‌آوری تمام نسخه‌های غیرقانونی فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۳» وجود ندارد.


محمدرضا عباسیان دبیرکل ستاد مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری درباره جمع‌آوری نسخه‌های قاچاق فیلم «اخراجی ها۳» از بازار به «مهر» گفت: اگر اخباری مبنی بر جمع‌آوری کامل نسخه‌های قاچاق این فیلم منتشر شده است باید بگویم، این مطلب کاملا ساده‌انگارانه است؛ زیرا امکان جمع‌آوری کامل سی‌دی‌های قاچاق یک فیلم در کل کشور وجود ندارد.


وی در ادامه عنوان کرد: کپی قاچاق این فیلم از یک سینما در تهران انجام شده در ابتدا برای دانلود بر روی سایتی قرار گرفته است. ظاهرا افرادی که این کار را انجام داده‌اند اغراض اقتصادی نداشته‌اند و فقط اصرار بر ورود غیرقانونی این فیلم به بازار داشتند و افراد دیگری در شهرستان‌ها این فیلم را دانلود کردند. اما خوشبختانه تاکنون نسخه قاچاق به‌طور فراگیر وارد تهران نشده است. در حد امکان نیز در شهرستان‌ها این موضوع در حال پیگیری است. عباسیان با اشاره به کپی غیرمجاز فیلم «اخراجی‌ها ۳» گفت: این پدیده بعد از مدت‌ها اتفاق افتاده است. به نوعی این فیلم از طریق پرده یکی از سینماها از طرف مغرضین کپی شده است. جالب است افردی که ادعای روشنفکری می‌کنند آثار سینمایی را قاچاق و حتی از این موضوع حمایت می‌کنند. در مورد این فیلم باید گفت که نسخه قاچاق با کیفیت پایین صدا عرضه شده که تقریبا گفتار فیلم قابل شنیدن نیست.
دبیرکل ستاد مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری درباره شایعه قاچاق فیلم «جدایی نادر از سیمین» گفت: تا کنون هیچ سند و مدرکی در این باره وجود نداشته و این موضوع کاملا شایعه است. در تمامی سینماهایی که مجهز به دوربین مدار بسته هستند روزانه تعدادی از افراد سودجو و یا حتی علاقه‌مند به فیلم در حال فیلمبرداری با موبایل دستگیر شده و برخورد لازم با ایشان صورت می‌گیرد. این اتفاق بیشتر برای فیلم «اخراجی‌ها 3» می‌افتد.
مردم فیلم‌های قاچاق‌شده و ارزان‌قیمت را می‌خرند
حسین فرح‌بخش با اشاره به قاچاق «اخراجی‌ها3» و فراوانی محصولات غیرمجاز در سطح شهر گفت: مسوولان ستاد مبارزه با محصولات غیرمجاز با توجه به بودجه‌ای که دریافت می‌کنند، هیچ کاری نکرده‌اند؛ ضمن آنکه به دلیل گسترش قاچاق فیلم‌های روز اکثر فیلم‌های سال گذشته در شبکه خانگی خریداری نشدند.
فرح‌بخش گفت: نیروی انتظامی کارهای متعدد و مسوولیت‌های بسیاری را برعهده دارد؛ اما زمانی که ما در صحنه حاضر شدیم شبانه روز فعالیت می‌کردند؛ به گونه‌ای که ما در بعضی از روزها موفق به یافتن ۶۰۰ CD قاچاق در جاهای مختلف شهر می‌شدیم. در زمانی که مسوولیت مبارزه برعهده اتحادیه تهیه‌کنندگان بود، من به شخصه از ۸ صبح تا پاسی از شب وقتم را صرف این کار کردم و تجربیات بسیار خوبی را کسب نمودم. جدیت نیروی انتظامی و پشتکار ما باعث شد تا هیچ فیلمی از سالن سینما کپی نشود؛ اما در حال حاضر شاهد کپی شدن فیلم «اخراجی‌ها» از سالن سینما هستیم!