رییس شورای شهر کمالشهر کرج اظهارداشت : ۱۱۵ هکتار بافت فرسوده در کمالشهر وجود دارد که اگر بافت های فرسوده به موقع نوسازی نشوند، در مواقع بحران باعث خسارتهای سنگین جانی و مالی می شوند. رسول عظیمی در نشست مشترک با معاونت اجرایی شرکت عمران ومسکن سازان شهرستان کرج گفت: آیا زمان آن نرسیده که از کم کاری در حوزه نوسازی بافتهای فرسوده دست برداریم و بر همت خود برای داشتن شهری ایمن و آباد بیفزاییم.

رییس شورای شهر کمالشهر کرج با بیان اینکه بر اساس مصوبه ماده پنج و آمارهای موجود، بیش از ۱۱۵ هکتار بافت فرسوده در کمالشهرکرج وجود دارد، خاطرنشان کرد: طرح اولیه جهت تعیین محدوده بافت‌های فرسوده کمالشهر کرج توسط نماینده وزارت مسکن و شهرسای تدوین شده و به تصویب مراجع ذی‌صلاح قانونی رسیده است و در گام بعدی قصد داریم طرح تکمیلی جهت نوسازی و مقاوم‌سازی بناهای فرسوده و ناپایدار را تهیه کنیم.

عظیمی اعتبار لازم جهت تهیه این طرح را بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و تامین آن را به صورت سهم ۵۰ درصدی دولت و شهرداری کمالشهرکرج پیش بینی کرد.

وی اعمال تخفیف ۵۰ درصدی عوارض شهرسازی از سوی شهرداری، معرفی شهروندان به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات نوسازی از سوی شرکت عمران و مسکن سازان شهرستان کرج و مشارکت حداکثری از سوی شهروندان را از جمله اقدامات نوسازی و بهسازی در منطقه کمال شهر اعلام نمود و گفت : در آینده نزدیک اولین شرکت نوسازی بافت‌های فرسوده در کمالشهر کرج فعالیت خود را آغاز می نماید که با راه اندازی آن زمینه مشارکت شهروندان، تعاونی‌های مسکن و بخش خصوصی در مقاوم سازی و نوسازی بناهای فرسوده و ناپایدار شهری مهیا می گردد.

عظیمی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته میان شهرداری و شورای شهر کمالشهر کرج با نماینده وزارت مسکن و شهرسازی پیرامون نحوه اجرایی شدن طرح نوسازی و احیاء بافت های فرسوده گفت : نماینده دولت تمایل دارد عملیات نوسازی بافت‌های فرسوده با مدیریت شهرداری و شورای شهر کمالشهر کرج صورت گیرد و شرکت عمران و مسکن سازان شهر ستان کرج صرفا جنبه نظارتی خود را حفظ کند که این دلیلی بر سلامت فضای حاکم بر این چرخه است.