ارتقای ایمنی در حمل و نقل جاده ای استان البرز ضرورت دارد

مدیرکل راه و ترابری استان البرز گفت: ارتقای ایمنی در زمینه حمل و نقل جاده ای در این استان ضرورت دارد و باید تلاشها در این خصوص افزایش یابد. علی اصغر رضوی افزود: ارتقای سطح ایمنی حمل و نقل همواره از اهمیت فراوانی برخوردار است و به کمک آن می‌توانیم از میزان حوادث و تصادفات بکاهیم که این امر بسیار مهم است. وی ادامه داد: ارتقای این ایمنی در خصوص جاده‌ها ضرورت دارد ضمن اینکه برخی از جاده ها هنوز حادثه‌خیز و خطرساز هستند و ارتقای ایمنی در خصوص حمل و نقل در آنها اهمیت دوچندانی پیدا می کند. این مسئول بیان کرد: اداره کل راه و ترابری استان البرز برای تحقق این ایمنی همه تلاش خود را به کار می گیرد البته برای تحقق این امر نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه های ذیربط هستیم که امیدواریم این تعامل تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه داشته باشد.

تلاش در جهت کاهش هزینه های حمل و نقل ضرورت دارد

وی اظهار داشت: همچنین یکی دیگر از ضرورتها تلاش در جهت کاهش هزینه های حمل و نقل است که اگر این امر عملی شود، بسیاری از مشکلات به خودی خود حل می شود و مشکلات جدید فراوانی هم به وجود نخواهد آمد. رضوی یادآور شد: راههای حوزه استحفاظی اداره کل راه و ترابری استان البرز بسیار قابل توجه است که این امر، ضرورت افزایش و مضاعف کردن تلاشها از سوی دستگاه های ذیربط را بیش از پیش افزایش می یابد. وی اضافه کرد: بهینه سازی وضعیت راه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است که این امر در خصوص برخی از جاده های پرخطر و خطرساز از اهمیت فراوان تری برخوردار می شود. این مسئول خاطرنشان کرد: اداره کل راه و ترابری البرز همه تلاش خود را در جهت بهینه سازی وضعیت راه ها به ویژه راه های پرخطر و خطرساز از جمله جاده قزلحصار به کار گرفته و در این خصوص جدیت کامل دارد.

تکمیل پروژه تونل راه طالقان - هشتگرد دنبال می‌شود

مدیرکل راه و ترابری استان البرز گفت: تکمیل پروژه تونل راه طالقان - هشتگرد دنبال می شود و تلاشها در این خصوص تداوم دارد.

علی اصغر رضوی در گفتگو با خبرگزاری مهر در کرج افزود: به علت ریزش تونل و کمبود اعتبار روند اجرایی آن به کندی پیش می رفت که با همت مضاعف این شرکت و پیش بینی بودجه متمم کار اجرایی آن تسریع پیدا خواهد کرد. وی ادامه داد: با احداث این طرح، طول مسیر راه محور طالقان - هشتگرد به میزان قابل توجهی کوتاهتر می شود که این امر موجب راحت تر شدن دسترسی به طالقان خواهد شد. رضوی گفت: تکمیل این پروژه موجب می شود که دسترسی به طالقان با سهولت بیشتری انجام شود و در این خصوص مشکلات کمتر جاده ای وجود داشته باشد که این امر به نفع ساکنان منطقه و مسافران و گردشگران است. این مسئول بیان کرد: به تازگی به همراه استاندار استان البرز و هیئت همراه از پروژه تونل راه طالقان - هشتگرد واقع در شهرستان طالقان بازدید به عمل آمده است.

راهکارهای مناسب برون رفت از رکود اجرایی پروژه عنوان شد. رضوی اضافه کرد: در ابتدای جلسه مدیر شرکت جهان کوثر راهکارهای مناسب برون رفت از رکود اجرایی پروژه را تسریع در پرداخت مطالبات، رفع تاخیر در بررسی و ارسال صورت وضعیت، ابلاغ به موقع نقشه های اجرایی و بهبود وضعیت جاده دسترسی با توجه به احتمال ریزش جاده با شروع فصل سرما و بارش عنوان کرد. وی خاطرنشان کرد: نهایی کردن قیمت کالای جدید و تعیین تکلیف موارد باقی مانده از صورت وضعیتهای قبل نیز به عنوان دیگر رهکارهای یادشده عنوان شده است. این مسئول افزود: استاندار استان البرز نیز نکاتی در خصوص تسریع در ادامه پیشرفت پروژه ارائه داد و بر ضرورت تحقق این امر با کیفیت بالا تاکید کرد.

بخشی از جاده های استان البرز به شهرداری ها تحویل داده می شود

مدیرکل راه و ترابری استان البرز گفت: هریک از جاده‌های این استان که قابلیت واگذاری به شهرداری ها را دارند، به این دستگاه ها تحویل داده می شود.

علی اصغر رضوی افزود: در گذشته در برخی از موارد، مقاومتهایی در زمینه تحویل دادن جاده های مربوطه به شهرداری ها وجود داشت اما مدتی است که اینگونه مقاومتها از بین رفته و موانع کاهش یافته است. وی ادامه داد: هریک از جاده های استان البرز و کرج که قابلیت واگذاری به شهرداری‌های مربوطه را دارند، به آنها تحویل داده می شود و در این خصوص با آنها همکاری خواهیم کرد. این مسئول بیان کرد: البته پیش از هرچیز باید مشخص شود که جاده مورد نظر، امکان تحویل داده شدن به شهرداری مربوطه را دارد یا خیر و اگر پاسخ سئوال مثبت بود، جاده را تحویل خواهیم داد.

شهرداری ها در خصوص انجام وظایف نسبت به جاده کوتاهی نکنند

رضوی گفت: البته صرف تحویل دادن جاده به شهرداری کافی نیست و شهرداری باید تعهد کند که در خصوص انجام وظایف خود در زمینه رسیدگی به وضعیت جاده مربوطه، کوتاهی نخواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: تحویل دادن بخشی ازجاده ها به شهرداری باید موجب بهبود وضعیت و کاهش مشکلات آن جاده ها شود و مشکلی به مشکلات موجود اضافه نشود. این مسئول عنوان کرد: بخشی ازجاده های ما در حوزه شهرداری‌ها است و باید جلسات مورد نیاز برگزار شود و بازدیدها صورت گیرد تا مشخص شود که آن جاده، قابلیت واگذاری به شهرداری مربوطه را دارد یا خیر.

شهرداری پس از تحویل گرفتن جاده، تنها به فکردرآمدزایی بیشتر نباشد

رضوی بیان کرد: شهرداری ها پس از تحویل گرفتن جاده نباید تنها به فکردرآمدزایی بیشتر باشند بلکه در درجه اول باید وظایف قانونی خود رادر قبال آن جاده انجام دهند و از امور محوله غافل نشوند. وی اضافه کرد: موضوعات مربوط به راه از مهمترین و زیربنایی ترین امور است و باید مصوبات خوبی در این خصوص برای هر استان گرفته شود ضمن اینکه سفرهای استانی فرصت خوبی برای گرفتن این مصوبات است. مدیرکل راه و ترابری استان البرز افزود: طی دو سفر گذشته رئیس جمهور به کرج، مصوباتی در خصوص راه و ترابری این منطقه گرفته شده و باید تلاش کنیم تا طی سفر روز سه شنبه ریاست جمهور و هیئت همراه نیز مصوبات خوبی در خصوص راه و ترابری استان البرز گرفته شود.

شوراهای البرز مشکلات جاده ها را به راه و ترابری اطلاع دهند. وی گفت: از شوراهای اسلامی استان البرز انتظار می‌رود که مشکلات مربوط به راه های این استان را به اطلاع ما برسانند و در این زمینه تعامل و هماهنگی مطلوبی میان ما و آنها وجود داشته باشد و تداوم یابد. این مسئول ادامه داد: البته ما نیز در شناسایی مشکلات راه ها می کوشیم و تعامل شوراها در زمینه معرفی این مشکلات، نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت.

رضوی اظهار داشت: شناسایی و معرفی نقاط حادثه خیز در این زمینه از مهمترین ضرورتها است که تحقق این امر با همکاری دستگاه های ذیربط از جمله شهرداری ها، شوراها و اداره کل راه و ترابری البرز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری برای احداث پروژه‌های راه مربوط به فرودگاه پیام دنبال می‌شود و جدیت در این خصوص افزایش می یابد تا به نتیجه مد نظر دست یابیم.

جاده اصلی مهرشهر به ماهدشت چهارخطه‌می‌شود

مدیرکل راه و ترابری استان البرز گفت: جاده اصلی مهرشهر‌- ماهدشت که در این استان قرار دارد، چهارخطه می شود. سیدعلی رضوی افزود: در حال حاضر جاده اصلی مهرشهر به ماهدشت دو خطه است اما برای تامین نیازهای و بهینه سازی امر تردد لازم است این مسیر چهار خطه شود. وی ادامه داد: در این راستا زمینه های مورد نیاز برای چهارخطه شدن مسیر یادشده فراهم شود و در این خصوص فعالیتها به تناسب نیازها و امکانات انجام خواهد شد. این مسئول بیان کرد: چهار خطه شدن این مسیر موجب تسهیل در تردد می شود ضمن اینکه به دنبال این امر از احتمال بروز حوادث جاده ای نیز کاسته خواهد شد که این امر بسیار حائز اهمیت است.

پیگیری عملیات اجرای کمربندی جنوبی کرج دنبال می شود

وی عنوان کرد: همچنین پیگیری عملیات اجرای کمربند جنوبی کرج دنبال می شود که این امر باعث می شود تردد به نحو مطلوبتری صورت گیرد و از مشکلات حمل و نقل در منطقه به شکل قابل توجهی کاسته شود.

رضوی یادآور شد: پیگیری اجرای کمربندی جنوبی کرج از مدتی پیش دنبال شده و باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا این امر در اسرع وقت به نتایج مطلوب دست یابد و ثمر دهد.

وضعیت تردد در جاده قزلحصار بهبود می یابد

وی اضافه کرد: در عین حال، شرایطی فراهم شود تا بتوانیم وضعیت حمل و نقل و تردد در جاده قزلحصار را بهبود دهیم و ارتقاء ببخشیم که این امر در کاهش حوادث جاده ای در این جاده تاثیر فراوانی دارد. رضوی افزود: در این زمینه، تبدیل تقاطعها به دوربرگردان دنبال می شود که اگر این امر صورت گیرد، طبق پیش بینی ها میزان حوادث جاده ای در این جاده کاهش خواهد یافت.

این مسئول گفت: همچنین مرکز تلفن بی سیم به شماره‌های ۳۵۰۰۰۰۵ و ۱۴۱ به عنوان مرکز پیام به صورت شبانه روزی به خدمات دهی مشغول هستند و اگر حادثه‌ای پیش آید، مردم می توانند حادثه را از طریق شماره های یادشده اطلاع دهند. وی خاطرنشان کرد: اداره کل راه و ترابری استان البرز متولی نگهداری هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است و تلاش می کنیم تا این امر به بهترین نحو صورت گیرد تا تردد در جاده های استان با کمترین مشکل انجام شود.

استقرار شبانه روزی ماشینهای گشت راهداری در اتوبان تهران - کرج

مدیرکل راه و ترابری استان البرز از استقرار ماشینهای گشت راهداری به صورت دائمی و شبانه روزی در اتوبان تهران - کرج - قزوین خبر داد. سیدعلی رضوی ظهر افزود: چهار خودروی گشت راهداری به صورت شبانه روزی در اتوبان تهران - کرج - قزوین مستقر شده اند که این امر به کاهش مشکلات مربوط به تردد و حمل و نقل در این محور کمک می کند. وی ادامه داد: پیش از این، خودروهای یادشده به صورت شبانه روزی در مسیر یادشده مستقر نبودند اما تلاش کردیم که استقرار آنها شبانه روزی باشد تا بتوانند مشکلات تردد و حمل و نقل را در مدت زمان کوتاهتری حل کنند. سه خودروی گشت راهداری در محور کرج - چالوس مستقر شدند.

این مسئول بیان کرد: همچنین سه خودروی گشت راهداری در محور کرج - چالوس مستقر شده اند که وجود آنها به افزایش سرعت رسیدگی به مشکلات تردد در این محور کمک می کند. رضوی ادامه داد: این تعداد خودرو فعلا کافی است و نیازی به افزایش آنها نیست ضمن اینکه در صورت افزایش آنها اطلاع رسانی انجام خواهد شد. وی عنوان کرد: در محور اشتهارد و جاده طالقان نیز خودروهای یادشده مستقر شده اند و به خدمات دهی به مسافران می پردازند.

مرکز تلفن بی سیم فعال شد

این مسئول اظهار داشت: همچنین مرکز تلفن بی سیم به شماره های ۳۵۰۰۰۰۵ و ۱۴۱ به عنوان مرکز پیام به صورت شبانه روزی به خدمات دهی مشغول هستند و اگر حادثه‌ای پیش آید، مردم می توانند حادثه را از طریق شماره های یادشده اطلاع دهند. رضوی اضافه کرد: پروژه های مهمی از جمله تبدیل جاده اصلی مهرشهر - ماهدشت به بزرگراه دنبال می شود ضمن اینکه این مسیر در حال حاضر دو خطه است و قرار است به دنبال اجرای پروژه یادشده، به چهار خطه تبدیل شود.

راه و ترابری البرز متولی نگهداری ۱۵۰۰ کیلومتر راه است‌

وی یادآور شد: اداره کل راه و ترابری استان البرز متولی نگهداری هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است و تلاش می کنیم تا این امر به بهترین نحو صورت گیرد تا تردد در جاده های استان با کمترین مشکل انجام شود. این مسئول افزود: خدمات دهی به جاده محمدشهر وظیفه اداره کل راه و ترابری استان البرز نیست و این امر بر عهده شهرداری مربوطه قرار دارد.