اصناف و کسبه به بهترین شکل از قانون هدفمندسازی یارانه ها حمایت کردند

وحید جلال زاده : اصناف با حمایت خود از قانون هدفمندسازی یارانه ها دل دوستداران انقلاب اسلامی را شاد کردند. استاندار آذربایجان غربی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با ابراز خرسندی از حضور در کنار تجار ، بازرگانان و صادرکنندگان فعال و نمونه استان گفت : حاصل این جلسات رفع موانع تولید در جهت افزایش تولید و ایجاد اشتغال است.

وی گفت: اصناف متعهد استان با حمایتهای خود توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: اعتباراتی که از محل اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها آزاد خواهد شد، بخشی از آن به امور عمرانی اختصاص می یابد و امیدواریم از این منظر سال آینده سال خوبی برای مردم استان باشد. جلال زاده با بیان اینکه سال آینده پایانه مرزی تمرچین آماده و تجهیز خواهد شد، گفت: تجهیز و تکمیل پایانه مرزی تمرچین در سال آینده از اولویت های استان برای توسعه مبادلات مرزی و افزایش میزان صادرات از استان می باشد.

وحید جلال زاده افتتاح گمرک رازی - کاپی کوی را یکی از عوامل موثر در افزایش صادرات از استان عنوان کرد و گفت: دولت زیر ساخت های لازم را در زمینه توسعه و تکمیل پایانه های مرزی و گمرکات در جهت تسریع و سهولت در صادرات را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه سومین گذرگاه مرزی جمهوری اسلامی ایران با ترکیه گشایش یافته است، افزود: باید از این پتانسیل ها به نحو احسن استفاده و سعی کنیم گمرکات و پایانه ها تقویت شوند تا صادرات کالاها با سهولت انجام گیرد.

وی توجه به بازارهای جدید و حفظ بازار‌های قبلی ، بهره گیری از تجربه‌های صادر کنندگان نمونه و فعال استان ، توجه به ظرفیت و پتانسیل های استان و افزایش کیفیت کالاهای تولیدی و تبلیغ محصولات تولیدی استان در کشورهای هدف را از جمله مهمترین عوامل توسعه صادرات دراستان عنوان نمود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: باید تلاش کنیم بازارهای خارجی را حفظ و بازار‌های جدیدی نیز برای صادرات کالاها پیدا کنیم. وی با تاکید بر افزایش کیفیت کالاهای صادراتی استان گفت: رقبای ما بیکار ننشسته اند و با افزودن بر کیفیت کالاهای خود سعی دارند از ما پیشی بگیرند.

جلال زاده افزود: ظرفیت آذربایجان غربی بیشتر از سایر استانهاست و باید از این پتانسیل و ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه در استان گفت: اصناف و کسبه به بهترین شکل از قانون هدفمند سازی یارانه ها حمایت کرده‌اند و این موجب خشم دشمنان شده است.

وحید جلال زاده انقلاب اسلامی را در همه زمینه ها پیشرو دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در همه زمینه ها یک انقلاب پیشرو است و همچنین نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام الگوی اقتصادی برای کشورهای هم ردیف می باشد.

وی در رابطه با پیش بینی های دولت از طرح یارانه ها گفت: علی رغم عدم تحقق ۲۰ درصد از بودجه دولت طرح هدفمندی یارانه‌ها بدون کوچکترین مشکل در کشور در حال اجراست، این در حالیست که پیش بینی می کردیم حداقل در برخی از حوزه ها اتفاقاتی بیافتد که بحمداله با همکاری خوب مردم این قانون در کشور اجرا شد.

استاندار آذربایجان غربی اختلاف نسبت صادرات استان به جمعیت آن را در حدود ۲ درصد عنوان و اضافه کرد: جمعیت استان نسبت به جمعیت کل کشور نزدیک به ۴ درصد می باشد، این در حالیست سهم صادرات استان از صادرات کل کشور ۶ درصد می باشد که این رقم با توجه به اینکه صنعت در استان آذربایجان غربی نوپا به حساب می‌آید و تاکنون در این بخش از امکانات دولتی کمتر استفاده شده است بسیار قابل قبول بوده ولی انتظارات ما از این بخش بیش از این می باشد.

جلال زاده در این رابطه گفت: باید هدف‌گذاری های ما در بخش صادرات برای ۱۰ سال آینده گذاشته شود و جایگاه خودمان را در سال های آینده در بازارهای جهانی و کشورهای واردکننده محصولات استان ببینیم و تلاش کنیم راه را برای ورود به بازارهای جدید هموار کنیم و در این راه از تجارب همدیگر استفاده نماییم.

بالاترین مقام مدیریتی استان با اشاره به ظرفیت های بالای جغرافیایی و سیاسی استان خاطرنشان شد: استان ما با ۳ کشور مرز مشترک دارد و تنها راه ورود کشور به اروپا می باشد که بیش از ۴۰۰ کیلومتر با کشور ترکیه مرز مشترک دارد و بازارچه های مرزی و معابر مشترک زیادی را با ترکیه دارد و همچنین بیشترین پایانه ها و بزرگترین گمرکات کشور نیز در استان آذربایجان غربی واقع می باشند که باید از این ظرفیت ها استفاده های بیشتری شود که بخش حل موانع و مشکلات صادرکنندگان آماده سازی زیرساخت ها به مدیریت استان و افزایش کیفیت کالاها و استانداردسازی آنها و همچنین تبلیغات بیشتر در کشورهای خارجی و داخل کشور به خود تولیدکنندگان و صادرکنندگان بر می گردد.