به مناسبت میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) مراسم اهدای جوایز برندگان خوش شانس طرح «نویدهمراه» برگزار شد. در این مراسم که روز چهارشنبه ۴ اسفندماه با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و تعدادی از مدیران و کارکنان همراه اول برگزارشد، برندگان خوش شانس طرح نوید همراه جوایز خود را دریافت کردند. بر اساس این گزارش، مهندس وحید صدوقی، ‌مدیرعامل همراه اول، طی سخنانی ضمن تشریح فرآیند اجرای طرح نوید همراه گفت: در چهار دوره گذشته، از مشترکین دائمی خوش حساب تقدیر و تشکر به عمل آمده و در این دوره از مشترکین اعتباری خوش شانس تقدیر به عمل می‌آوریم. صدوقی در ادامه با اعلام خبر عبور تعداد سیم‌کارت‌های همراه اول از مرز ۴۳ میلیون، اظهار داشت: این رکورد شکنی نتیجه تلاش و همت همکاران و توجه مشترکین است. صدوقی در پایان با بیان اینکه همراه اول یک سرمایه ملی است و مدیران این مجموعه امانتدار آن هستند، ابراز امیدواری کرد که هر روز شاهد «رشد و بالندگی همراه اول» باشیم.

دریافت کد ده رقمی پست از طریق پیامک امکان‌پذیر می‌شود

معاون فنی شرکت پست از ارسال کدپستی ده رقمی شهروندان از طریق پیامک، تا چندی دیگر خبر داد و اعلام کرد: برای بهره‌برداری از این سرویس مذاکراتی با همراه اول و اپراتور دوم صورت گرفته است.

مجتبی نصیری در گفت‌وگو با موبنا با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی کدپستی ده رقمی شهروندان از طریق پیامک از لحاظ فنی در شبکه پستی آماده است، اظهار داشت: مکاتباتی با اپراتورهای تلفن همراه صورت گرفته و منتظر پاسخ آنها هستیم.

وی با اشاره به هزینه ارائه این سرویس گفت: هنوز وضعیت اینکه هزینه و تعرفه استفاده از این سرویس از کارکرد تلفن همراه مشترک کسر یا توسط شرکت پست پرداخت شود، مشخص نیست.

نصیری گفت: چنانچه اپراتورهای تلفن همراه با کسر هزینه از جانب مشترک موافقت نکنند، شرکت پست در این باره تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد. چندی پیش شرکت پست تهران سامانه تلفنی ۱۴۰ را برای اطلاع شهروندان از کدپستی ۱۰رقمی راه‌اندازی کرده است و تهرانی‌ها می‌توانند با تماس تلفنی با واحد ۱۴۰ و ارائه شماره تلفن خود نسبت به دریافت کدپستی ۱۰رقمی اقدام کنند. در همین حال از طریق پیام کوتاه، افراد با تلفن همراه خود شماره تلفن محلی را که قصد دارند کدپستی ده رقمی آن را بدانند، به سامانه مورد نظر ارسال کرده، سپس با دریافت پیامکی ازکد پستی مورد نظر خودآگاه می‌شوند.