میخاییل دمیتریوف، رییس سرویس همکاری نظامی - فنی روسیه اعلام کرد که مسکو به دنبال راه‌هایی برای تقویت همکاری نظامی‌اش با ایران به‌رغم محدودیت‌های سازمان ملل علیه برنامه هسته‌‌ای تهران است. به گزارش ایسنا، رییس سرویس همکاری نظامی - فنی روسیه روز پنج شنبه در گفت‌وگو با روزنامه کامرسانت گفت: چهارمین دور تحریم‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل در ماه ژوئن (خرداد ۱۳۸۹) علیه ایران اعمال کرد به صنعت دفاعی روسیه آسیب رساند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دمیتریوف گفت: اما مسیرهایی وجود دارد که ما می‌توانیم آنها را دنبال کنیم. ما به مذاکره با ایران در چارچوب این احتمالات ادامه خواهیم داد.

چهارمین دور تحریم‌های شورای امنیت فروش انواع جدید تسلیحات سنگین از جمله سیستم زمین به هوای اس -۳۰۰ به ایران را ممنوع کرد. اما روسیه موفق شد سیستم دفاع هوایی کوتاه برد تور را به ایران بفروشد.

رییس سرویس همکاری نظامی - فنی روسیه با بیان اینکه مسکو قصد دارد سیستم‌های موشکی جدیدی را که تحت قوانین بین‌المللی اجازه آن را دارد به تهران بفروشد، افزود: ما فهرستی از حوزه‌های احتمالی همکاری را با ایران فراهم کرده‌ایم و این فهرست بسیار طولانی است.

روسیه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ایران را در بوشهر به پایان رسانده است. این نیروگاه قرار است سال آینده راه‌اندازی شود.