گروه بورس - صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، دوره یک ماهه منتهی به 26 بهمن‌ماه را در حالی به پایان رساندند که طی این ماه بیشترین بازده آنها به 6/14 درصد رسید.

کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان این مطلب افزود: بازدهی متوسط بازار طی این مدت ۳/۱۲ درصد بود و ۵ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توانستند بازدهی بالاتر از بازدهی بازار به دست آورند. ایمان مقدسیان گفت: در بین ۴ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ، صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در این ماه بیشترین بازده‌ را به دست آورد.
همچنین در دوره یک ساله منتهی به 26 بهمن‌ماه صندوق سرمایه‌گذاری آگاه با 40/114 درصد بیشترین بازده را به خود اختصاص داده و پس از آن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری فارابی با 10/112 و پویا با 60/108 درصد بیشترین بازده‌ها را در این دوره یک ساله داشته‌اند.
وی با اشاره به عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری از ابتدای تاسیس گفت: تا تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه، بیشترین بازده‌ها به ترتیب متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی، آگاه و پیشتاز بود. این سه صندوق سرمایه‌گذاری طی مدت فعالیت خود توانسته‌اند به ترتیب ۳۳۲، ۳۰۲ و ۲۵۸ درصد بازدهی کسب کنند.
مقدسیان با اشاره به ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام خاطرنشان کرد: ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حال حاضر مبلغ سه‌هزار و 339 میلیارد ریال است که بیشترین ارزش در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان است، پس از این صندوق، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مهر ایرانیان و ممتاز بیشترین ارزش را از آن خود کرده‌اند. این در حالی است که تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی71 صندوق‌ سرمایه‌گذاری در سهام به سه هزار و 288 نفر رسیده است. همچنین بیشترین تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی به ترتیب در صندوق‌های ممتاز، آگاه و یکم ایرانیان حضور دارند. مقدسیان تاکید کرد: صندوق سرمایه‌گذاری آگاه تا 26 بهمن‌ماه 49 هزار و 856 واحد سرمایه‌گذاری در دست سرمایه‌گذاران دارد و به دلیل تکمیل واحدهای سرمایه‌‌گذاری تا نزدیک به سقف، از صدور واحد جدید خودداری می‌کند. سقف واحدهای صندوق‌های کوچک 50 هزار واحد است.