مسعود رضا طاهری- قیمت ارزها در بازار داخلی دیروز با تعدیل همراه بود. روزگذشته بهای یورو و ین ژاپن هر یک با ۱۵ تومان کاهش به ترتیب ۱۴۸۵ و ۱۷۷۰ تومان فروخته شدند. دلار آمریکا نیز ۶ تومان ارزان شد و ۱۰۹۳ تومان به خریداران در بازار آزاد فروخته شد.

پوند انگلیس نیز ۵ تومان از ارزش خود را از دست داد و ۱۷۷۰ تومان فروخته شد. تفاوت قیمت ۱۰۹۳ تومانی دلار در بازار آزاد و نرخ ۱۰۳۴ تومانی مرجع آن در روز گذشته ۵۹ تومان بود.

هفته گذشته قیمت اغلب ارزها از جمله دلار، یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس به دلیل بروز اشکال در روند جابه‌جایی حواله ارزی و نگرانی از تکرار دوباره شرایط مهرماه امسال در بازار و همچنین افت ارزش دلار تا سطح ۳۷۷۷/۱ به ازای هر یورو، با افزایش ناگهانی مواجه شد.از اول این هفته مشکل حواله ارز برطرف شده و انتظار می‌رود قیمت ارزها به تدریج به حالت عادی باز گردد.

قیمت سکه روز گذشته با وجود بسته بودن بازار‌های جهانی و توقف نرخ اونس در سطح ۶/۱۳۴۸ دلار با افت ۲۰۰۰ تومانی به نرخ ۳۵۸ هزار تومان رسید. سایر سکه‌ها بدون تغییرباقی مانده و متقاضیان روز گذشته ۴۱۶ هزار تومان برای سکه طرح قدیم، ۱۷۸هزار و ۵۰۰ تومان برای نیم سکه و ۹۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید ربع‌سکه پرداختند. دیروز سکه‌های گرمی بانک مرکزی در بازار با قیمت حدود ۴۸هزار تا ۴۸هزار و ۵۰۰تومان به فروش می‌رسید.

فروش این سکه‌ها به مردم محدود بوده و به هر نفر بیش‌تر از دو قطعه عرضه نمی‌شود. قیمت دولتی این سکه‌ها در بانک‌های صادرات و ملت دیروز ۴۴هزار و ۷۰۰تومان بود.