گروه بین‌الملل- سیف‌الاسلام قذافی گفت که صحبت‌ها درباره‌ رفتن پدرم از قدرت، بی‌معنی و احمقانه است. به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، حاکم لیبی در گفت‌وگو با شبکه فرانسوی «بی اف ام تی وی» تاکید کرد: «‌‌پدرم نمی‌خواهد بر کشور حکومت کند، پدرم پیر شده است، ما می‌خواهیم نخبگان جدیدی در فضای سیاسی کشور قدرت را به دست بگیرند. نخبگانی از جوانان که کشور و امور داخلی را اداره کنند.» پسر کوچک دیکتاتور لیبی اضافه کرد: «ما برای آینده‌ لیبی خواهان خون جدیدی هستیم، اما صحبت درباره‌ کناره‌گیری قذافی از قدرت واقعا بی معنی است.» سیف‌الاسلام ادامه داد: «از زمان شروع انتفاضه در اواسط فوریه در بنغازی ‌همه چیز تغییر کرده است و لیبی در آینده با لیبی که امروز می‌شناسیم تفاوت خواهد داشت.» پسر معمر قذافی تاکید کرد: «شرق، غرب، جنوب و شمال لیبی همه یک خانواده هستیم و لیبی جدید را خواهیم ساخت.» سیف‌الاسلام قذافی در پایان سخنانش گفت: «‌‌حملات هوایی نتیجه‌ عکس خواهد داشت.»

سخنان پسر کوچک دیکتاتور لیبی در شرایطی بیان شد که آمریکا و بریتانیا خواستار کناره‌گیری هر‌چه سریعتر قذافی از قدرت هستند. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد طرح اتحادیه آفریقا درباره لیبی گفت: «آمریکا خواهان انتقال قدرت و تحولی است که موجب کناره‌گیری قذافی از قدرت و رفتنش از لیبی شود.» وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: «آمریکا خواهان آتش‌بس در لیبی و عقب‌نشینی همه نیروهای معمر قذافی از مناطق درگیری و ارائه کمک‌های بشردوستانه است.» از سوی دیگر ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد: «هرگونه آتش‌بس پیشنهادی در لیبی باید در راستای پاسخگویی به شروطی باشد که سازمان ملل تعیین کرده است.» او در کنفرانس خبری مشترک با فرانکو فراتینی، وزیر امور خارجه ایتالیا تاکید کرد: «هر راه حلی بدون این مساله یعنی بدون در نظر داشتن خواسته‌های کامل مخالفان، خیانتی به ملت لیبی است و در جهت منافع نظام قذافی خواهد بود. در حالی که آنها تنها آتش‌بس خیالی را اعلام کردند و هرگز موجب توقف حملات نظامی نخواهد شد.» هیگ و فراتینی تاکید کردند قذافی باید از قدرت کناره‌گیری کند.

پیشتر نمایندگان هیات آفریقایی لیبی متشکل از پنج رییس‌جمهوری کشورهای عضو اتحادیه آفریقا برای میانجیگری برای برقراری صلح به لیبی سفر کرده‌بودند اما پیشنهاد آنان با مخالفت انقلابیون لیبی مواجه شد.

مصطفی عبدالجلیل، رییس شورای ملی انتقالی لیبی بعد از رایزنی‌هایش با هیات میانجی‌گر اتحادیه آفریقا در بنغازی مخالفت خود را با طرح آفریقا اعلام کرد. او گفت: «زمان اجرای این طرح پایان یافته است.»