واکنش کفاشیان به ادعای بی‌اساس سعودی‌ها

علی کفاشیان گفت: «اقدام فدراسیون فوتبال عربستان کاملا غیرحرفه‌ای است و ‌ایران همانند گذشته هیچ مشکلی برای میزبانی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا ندارد.» به گزارش‌ ایسنا، رییس فدراسیون فوتبال ‌ایران در واکنش به نامه فدراسیون فوتبال عربستان مبنی بر‌اینکه بازی تیم‌های‌ این کشور با‌ ایرانی‌ها را در لیگ قهرمانان آسیا در کشور دیگری برگزار کنند، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره از عربستان انتقاد کرد.

کفاشیان گفت: «‌این یک عمل کاملا غیر حرفه‌ای است. به نظر من ‌این نظر خود فدراسیون فوتبال عربستان نبوده و احتمالا به دلیل مسائلی که در چند وقت اخیر روی داده از سوی دولت عربستان به آنها تحمیل شده است. در حالی که تیم‌های قطری هم که پیش از‌این حاشیه‌سازی کرده بودند، بدون هیچ مشکلی در ‌ایران حضور یافتند و بازی‌های خود را با نمایندگان ‌ایران برگزار کردند. اصلا ‌این مسائل ربطی به فوتبال ندارد و نباید سیاست را داخل ورزش کرد.»

پیش از عربستانی‌ها نیز باشگاه‌های قطری برای حضور در ‌ایران بهانه آورده و ادعا کرده بودند ‌ایران برای بازی امنیت کافی ندارد. در حالی که AFC نیز‌ این ادعای قطری‌ها را رد کرده بود و بازی‌های آنها به میزبانی استقلال و سپاهان بدون هیچ مشکلی برگزار شد. این بار نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست غیر منطقی عرب‌ها مخالفت کرد. چهار تیم النصر، الاتحاد، الهلال و الشباب عربستان باید در دور برگشت بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در ‌ایران به مصاف نمایندگان‌ ایرانی خود بروند.