سال ۱۳۰۰- به دستور رییس‌الوزرا، اکبرمیرزا صارم‌الدوله والی کرمانشاه دستگیر شد. در حین دستگیری بین قوای ژاندارم به فرماندهی ماژور محمود پولادین و قوای محلی و محافظین والی زد و خورد شدیدی پیش آمد که منجر به کشته شدن پانزده نفر شد. سال ۱۳۰۳- احمدشاه در پاسخ تلگراف مجلس شورای ملی پاسخی به مجلس مخابره کرد. متن پاسخ چنین است: «مجلس شورای ملی- با اینکه قانون اساسی به ما حق می‌داد که سلب اعتماد خودمان را از رییس‌الوزرای وقت بنماییم، مع‌ذالک صلاح‌اندیشی مجلس شورای ملی را رد نکرده و به ولیعهد امر شد اعلام دهد که کابینه را تشکیل و معرفی نمایند- شاه».

سال ۱۳۲۲- دکتر مصباح‌زاده مدیر روزنامه کیهان به سمت ریاست اداره کل انتشارات و تبلیغات منصوب شد.

سال ۱۳۲۸- حسین مکی در مجلس شورای ملی در بیان استیضاح خود، دولت ساعد را در استقرار حکومت نظامی و تبعید آیت‌الله کاشانی به شدت مورد انتقاد قرار داد.

سال ۱۳۲۸- عریضه سرگشاده دکتر مظفر بقایی خطاب به شاه در مجلس قرائت شد. در این عریضه بقایی، شاه را از عدم اجرای قوانین و تضییع حقوق افراد و تعطیلی مطبوعات و مداخله مقامات نظامی در امور کشوری و تشکیل مجلس موسسان برحذر داشت.

سال ۱۳۳۰- صادق هدایت نویسنده بزرگ ایران در پاریس خودکشی کرد.

سال ۱۳۳۱- ۶۰ نفر از نمایندگان دوره هفدهم در منزل دکتر مصدق اجتماع کردند.

دکتر مصدق در این اجتماع طی نطق مشروحی علل خرابی اوضاع کشور و بیکاری و فقر عمومی را بیان کرد و تصمیمات دولت را برای اصلاح عمومی در این موارد خلاصه کرد: ۱- تجدیدنظر در کلیه ارقام بودجه ۲- تجدیدنظر در قوانین مالیاتی ۳- تامین اعتبارات کافی برای کارهای تولید ۴- تجدیدنظر در سازمان اداری ۵- لغو کلیه مقررات مزاحم ۶- تنظیم برنامه برای استفاده از اسباب و وسایل نفت.

سال ۱۳۳۷- کلیه رانندگان تاکسی و سواری‌های کرایه اعتصاب کردند. علت اعتصاب آنها عدم توجه دولت به افزایش کرایه بود. سرانجام دولت با پنج ریال اضافه کردن رضایت آنها را جلب کرد.

سال ۱۳۴۱- دادرسی ارتش سرلشگر محمد دفتری، رییس سابق تسلیحات ارتش، سرلشگر محمدعلی خزاعی، رییس اردنانس ارتش، سرهنگ شب‌پره و سرهنگ نیاگان را به اتهام سوءاستفاده دستگیر و زندانی کرد.

سال ۱۳۴۶- کره‌جنوبی به ایران سفیر فرستاد.

سال ۱۳۴۸- سینما سعدی تهران در یک آتش‌سوزی سه ساعته به طور کامل سوخت.

سال ۱۳۵۴- محمد معصوم‌خان متهم به قتل سروان نوروزی سرپرست گارد انتظامی دانشگاه صنعتی دستگیر شد.

سال ۱۳۵۴- قرارداد صدور گاز طبیعی ایران از راه شوروی به جمهوری فدرال آلمان در مسکو به امضای سه کشور رسید.

سال ۱۳۵۷- در تظاهرات تبریز یک دانشجو کشته و بازار تبریز تعطیل شد.

سال ۱۳۵۷- مهندس بازرگان به دادستان تهران به علت انفجار بمب در منزلش اعلام جرم کرد.

سال ۱۳۵۷- اسکار فیشر، وزیر امورخارجه جمهوری دموکراتیک آلمان وارد تهران شد تا پیام رییس شورای دولتی را به شاه تسلیم کند.

سال ۱۳۵۷- قرارداد خرید و فروش گاز طبیعی بین ایران و چند شرکت از شوروی امضا شد.

سال ۱۳۵۷- به دعوت محمد یگانه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیمون اسکاچکرف، رییس کمیته دولتی شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی در راس یک هیات بلندپایه از مقامات آن کشور به تهران آمد. این سفر به منظور امضای یک موافقتنامه بین ایران و شوروی در مورد همکاری برای ساختن قسمت چهارم شاه لوله گاز ایران از قم تا آستارا که ۱۴۰۰ کیلومتر طول داشت صورت گرفت.