گروه انرژی- سال به سر رسید، اما طلب پیمانکاران برق نرسید.

وقتی مذاکره حضوری، درخواست کتبی، نامه سرگشاده، چانه‌زنی، مذاکره با مدیران دولتی، حضور در کمیسیون انرژی مجلس و... جواب نمی‌دهد، کارفرمایان مجبور می‌شوند مسیری را انتخاب کنند که معمولا کارگران همواره آن را انتخابی سهل‌الوصول برای طرح خواسته‌ها شان می‌دانند. جمعی از مدیران شرکت‌های صنعت برق ایران برای طرح درخواست پرداخت مطالباتشان، روزچهارشنبه به دفتر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری رفتند.

بر اساس گزارش روابط عمومی ‌سندیکای صنعت برق ایران، شماری از مدیران شرکت‌های مختلف صنایع برق که مطالباتی بیش از یک هزار میلیارد تومان از دولت داشتند، همراه با مدیران سندیکای صنعت برق ایران صبح دیروز به محل دفتر «ابراهیم عزیزی»، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور مراجعه کردند، اما نتوانستند با وی ملاقات کنند.

در همین حال، «حمیدرضا صالحی» دبیر سندیکای صنعت برق ایران به همراه «محمد علی عاملی» رییس هیات مدیره شرکت کنتورسازی ایران به نمایندگی از جمع، برای ملاقات و گفت و گو درباره وضعیت مطالبات صنعت برق به دفتر «احمد داوودی» مدیر کل دفتر بنگاه‌ها و مجامع معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری رفتند. آنها البته توانستند با مدیران بخش‌های مختلف این معاونت ملاقات کنند.

«حمیدرضا صالحی»، دبیر سندیکا با اشاره به اینکه مدیران سازمان برنامه، پرداخت مطالبات را حق قانونی شرکت‌های صنعت برق می‌دانستند، گفت: «اما این مدیران تاکید می‌کردند که پرداخت دیون، فقط با موافقت و امضای شخص دکتر عزیزی میسر است».

همچنین با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و لزوم پرداخت عیدی و پاداش کارکنان از سوی شرکت‌ها، تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون‌های انرژی و اقتصاد مجلس شورای اسلامی‌ نیز اعلام کردند که مصرانه خواستار و پیگیر پرداخت مطالبات صنایع برق از دولت هستند.

شرکت‌های صنعت برق ایران اعلام می‌کند: «حدود هفت هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند. در قانون بودجه سال ۱۳۸۹ مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌ها در نظر گرفته شده بود که فقط یک هزار میلیارد تومان آن به صنعت برق پرداخت شده است». این در حالی است که معاون وزیر نیرو، رقم دو هزار میلیارد تومان را برای طلب پیمانکاران عنوان می‌کند.»