کسانی که سگ و حیوانات مضر نگهداری کنند تا۵میلیون ریال جریمه می‌شوند

سایت فرارو نوشت: ۳۹ تن از نمایندگان مجلس، طرحی را تقدیم هیات رییسه کرده‌اند که در صورت تصویب نهایی، نگهداری و تردد سگ‌ها در خیابان را ممنوع می‌کند. بر اساس این طرح، یک ماده به قانون مجازات اسلامی الحاق خواهد شد و برای کسانی که مبادرت به نگهداری «سگ یا دیگر حیوانات مضر» در منزل خود می‌کنند، مجازات در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش فرارو؛ نمایندگان مجلس در مقدمه توجیهی این طرح نوشته‌اند: «رواج سگ‌گردانی و نگهداری از آن علاوه بر مضرات بسیار زیاد بهداشتی و زیان‌آور بودن برای سلامت عمومی، یک معضل فرهنگی-اجتماعی و نوعی تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است. لذا جهت جلوگیری از روند فزاینده سگ‌گردانی در معابر و نگهداری از آن در آپارتمان‌ها و منازل، طرح زیر تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد.»

بر اساس این طرح، که یک ماده به قانون مجازات اسلامی الحاق خواهد کرد، گرداندن حیوانات خطرناک یا حیواناتی که مضر برای سلامت عمومی بوده یا نجس‌العین می‌باشند از قبیل سگ در اماکن و معابر عمومی و وسایط نقلیه ممنوع است و مرتکب علاوه بر جزای نقدی از یک میلیون ریال تا ۵ میلیون ریال به ضبط حیوان مذکور محکوم می‌گردد.

این ماده می‌افزاید، نگهداری حیوانات مذکور در آپارتمان‌ها ممنوع و در منازل مسکونی نیز چنانچه موجب نارضایتی هر یک از ساکنین گردد، ممنوع است. این طرح به وزارت بهداشت ماموریت می‌دهد تا فهرست حیوانات خطرناک و نجس‌العین (علاوه بر سگ) را تهیه کند.