گروه بازرگانی- اسدالله عسگراولادی با تحلیل نتایج انتخابات اتاق تهران می‌گوید: عاملان اقتصادی و کارآفرینان در تهران، عده‌ای را می‌شناسند، اتاق نیز جای تجربه در کنار نیروهای جوان است؛ نیروهای مسن‌تر در کنار جوانان ترکیب خوبی را شکل می‌دهند. فاطمه مقیمی نیز که توانست برای بار دوم آرای قابل توجهی را به دست بیاورد با اشاره به حضور برخی افراد که شبه‌دولتی خوانده می‌شوند، تصریح کرد: من چنین نگرانی ندارم و هر کدام از دوستان با نگاه بخش خصوصی آمده‌اند؛ چرا که کارت‌های بازرگانی یا کارت‌های عضویتی که گرفته‌اند از همین بخش خصوصی است؛ اگر سوابق دولتی هم دارند به عنوان تجربه ذکر شده است و نمی‌توانیم به آن به عنوان یک عیب نگاه کنیم.

ریس هیات مدیره مجمع عالی واردات نیز ابراز امیدواری کرد که از ترکیب شایسته افراد قدیم و جدید در اتاق تهران نتایج مطلوب‌تری برای بخش خصوصی حاصل شود.

به گفته عسگراولادی از طیف قدیمی حدود ۱۴ نفر در گروه تحول خواهان و مجمع فعالان اقتصادی قرار دارند و به طور کلی ۵۰ درصد از ۴۰ نفر از طیف قدیم هستند.

وی خاطرنشان کرد: رای دهندگان این طور رای دادند، کاری هم نمی‌شود کرد. روی هم رفته انتخابات را خوب دیدم البته نهاوندیان و آل‌اسحاق هم همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد رای آوردند؛ آقای خاموشی هم نمی‌دانم با چه هدفی آمده، اما آمده و رای هم آورده است؛ ان‌شاءالله که خیر است.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین افزود: معتقدم در اتاق باید تغییراتی داده شود، نیروهای پویاتری در هیات‌رییسه قرار بگیرند تا بتوانند بین دولت و مردم تعاملی ایجاد کنند. معتقد به تفاهم و تعامل هستم، از طرفی هم باید درد و دل مردم را پاسخگو باشیم.

عسگراولادی با تاکید بر اینکه «در سال ۹۰ چالش‌های اقتصادی داریم»، اظهار کرد: اتاق می‌تواند محک مهمی باشد در صورتی که به مردم توجه بیشتری کند. به دولت نیز می‌توانیم مشورت‌های لازم را بدهیم منتها در بین هیات نمایندگان دوسه نفر دولتی هم هستند. معمولا هیات نمایندگان در اتاق بازرگانی نمی‌توانند حقوق بگیر دولت هم باشند. کمی اشکال هست، اما ان‌شاءالله به این مساله هم دقت شده است.

از سوی دیگر جمشید عدالتیان از شجاع‌الدین بازرگانی، مجتبی خسرو تاج، حمید حسینی، مسعود خوانساری و محسن بهرامی به عنوان گزینه‌های تحول خواهان برای ریاست اتاق تهران نام برد.

این عضو اتاق تهران در ادامه تصریح کرد: هنوز روی این موضوع‌ بحث نکرده‌ایم و مهم این است که هیچ گروهی به تنهایی هیات رییسه را تشکیل ندهد.

وی ادامه داد: در اتاق تهران دولت تعیین‌کننده است و اتاق نباید به مانند دوره قبل ما را به حاشیه بکشاند.