گروه بورس جهانی - قیمت‌های نفت و طلا در بازار توکیو در شرایطی با افزایش محسوسی مواجه شد که در بازار شانگهای معامله گران شاهد افت قیمت‌ها بودند. از سویی پیش‌بینی برخی از کارشناسان افزایش قیمت نفت به 140 تا 200 دلار به ازای هر بشکه است.

در بازار توکیو بیشتر محصولات با افزایش قیمت روبه‌رو شد، در معاملات روز ۲۳ فوریه قیمت طلا در دو سررسید با ۱۴ و ۱۰ دلار رشد مواجه شد و نقره و سایر فلزات گرانبها همچون پلاتینیوم و پالادیوم تحت تاثیر افزایش نرخ طلا رشد محسوسی را تجربه کرد.
محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی نیز در بازار با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شد.
در بازار شانگهای نرخ‌ها برخلاف روند بازار توکیو با کاهش نرخ‌ها روبه‌رو شد. قیمت طلا با ۲ تا ۳ یوآن کاهش یافت، نفت کوره نیز با ۲۹ یوآن افت قیمت روبه‌رو شد. دادوستد محصولات فلزی پایه مورد معامله در بازار شانگهای با افت نرخ آلومینیوم، مس، روی، میلگرد، سیم مفتول و پلاستیک طبیعی روبه‌رو شد.
در بازار تجاری نیویورک همه قیمت‌ها با تکان‌های مثبتی مواجه شد. هر بشکه نفت خام با یک دلار افزایش مواجه شد و به قیمت‌های 97 و 96 دلار رسید. معامله پلاتینیوم 25 دلار بالا رفت و دادوستد پالادیوم نیز 6 دلار گران شد. افزایش نرخ‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که برخی از کارشناسان افزایش نرخ هر بشکه نفت خام تا 200 دلار را نیز پیش‌بینی کرده‌اند. در بازار کالایی نیویورک نقره تا حدودی گران شد، اما دادوستد طلا و مس اندکی کاهش یافت.
در بازار کالایی شیکاگو نرخ‌ها با روند نوسانی روبه‌رو شد، به طوریکه قیمت ذرت دانه‌ای، برنج و جو اندکی کاهش یافت. قیمت گندم، کنجاله سویا، سویا، روغن سویا برخلاف دیگر محصولات اندکی بالا رفت.