گزارش‌های جدید حاکی است که شرکت اپل نسل جدید آی‌پد را با اندکی تاخیر به بازار وارد می‌کند. پیش از این انتظار می‌رفت آی‌پد ۲ که نسل جدید تبلت‌های اپل محسوب می‌شود، در ماه آوریل ۲۰۱۱ به بازار وارد شود. بر اساس گزارش‌های جدید آی‌پد ۲ در ماه ژوئن (اوایل تابستان) سال‌جاری یا ماه پس از آن (ژوئیه) وارد بازار خواهد شد. در این صورت زمان عرضه این محصول نزدیک به زمان عرضه نسل بعدی آی‌فون خواهد بود.

بسیاری از طرفداران اپل که خرید آی‌پد را به خاطر عرضه آی‌پد ۲ به تاخیر انداخته‌اند، مشتاقند بدانند این محصول در چه تاریخی وارد بازار می‌شود.

همچنین شایعات حاکی از آن است که آی‌پد ۳ پاییز ۲۰۱۱ وارد بازار خواهد شد. شفافیت صفحه این نسخه جدید ۲ برابر شده است.

مینگ چی‌کو، تحلیلگر موسسه امنیتی کنکورد در این باره گفت: شرکت اپل نگران کمبود نوآوری در آی‌پد ۲ است، لذا صحبت از محصولاتی می‌کند که در آینده نزدیک وارد بازار خواهند شد. آی‌پد ۲ فاقد صفحه نمایش ۷/۹ اینچی رتینا است و در کل با آنچه که از محصولات جدید اپل انتظار داریم مطابقت ندارد. با این وجود، نسخه جدید این رایانه لوحی پیشرفت‌هایی نیز داشته است. آی‌پد ۲ ظریف‌تر است، از برخی نوآوری‌های جزئی نیز برخوردار است، اما مابقی ویژگی‌هایش تقریبا مشابه آی‌پد ۱ است.

این تحلیلگر معتقد است که شرکت اپل یک محصول دیگری را نیز پاییز امسال روانه بازار می‌کند. این محصول جدید با صفحه نمایش ۶ اینچی چیزی مابین آی‌پد تاچ و آی‌پد است و فاصله خالی بین این دو محصول اپل را پر می‌کند.