ابراهیم‌زاده و جلالی گزینه‌های احتمالی تیم‌های ملی

گروه ورزش- اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال صبح روز شنبه (امروز) یکی از دو گزینه جلالی و ابراهیم‌زاده را برای تیم ملی امید بر می‌گزینند. در حالی که قرار است جلسه کمیته فنی فدراسیون امروز برگزار شود گفته می‌شود منصور ابراهیم‌زاده به عنوان جدی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان و مجید جلالی به عنوان گزینه سرمربیگری تیم امید هستند.

پس از منتفی شدن حضور کارلوس کرش پرتغالی فدراسیون فوتبال که کمتر از دو هفته تا نخستین بازی تیم ملی در دور اول انتخابی المپیک فرصت دارد، به تکاپو افتاده و می‌خواهد یک مربی ایرانی را خیلی سریع نفر اول کادر فنی تیم ملی کند.

علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال از انتخاب سرمربی جدید در جلسه صبح شنبه خبر می‌دهد و اخبار غیررسمی ‌از فدراسیون فوتبال حاکی از این است که در جلسه روز سه‌شنبه‌ هفته قبل هیات رییسه فدراسیون فوتبال ، اعضا به این جمع بندی رسیده اند تا مجید جلالی و منصور ابراهیم‌زاده را به عنوان مربیان تیم‌های امید و بزرگسالان انتخاب کنند. پیش از این نام امیر قلعه نویی هم برای این جایگاه مد نظر بود.

اما به نظر می‌رسد سرمربی سپاهان تنها با این شرط به فدراسیون برمی‌گردد که هدایت تیم ملی بزرگسالان را هم بر عهده داشته باشد. همچنین باشگاه سپاهان هم پیشاپیش مخالفت خود را با جدایی قلعه نویی اعلام کرد تا شانس او برای این کرسی کمرنگ باشد. تاج و جمعی از اعضای هیات رییسه از انتخاب ابراهیم‌زاده دفاع می‌کنند و او را گزینه ای علمی‌و نتیجه گرا می‌دانند و در مقابل عزیز محمدی و چند تن دیگر معتقدند مجید جلالی کار با جوان‌ها را بهتر بلد است. البته به دلیل عضویت ابراهیم‌زاده در کمیته فنی و اینکه او مربی نتیجه گرا تری نسبت به مجید جلالی در این دو سال اخیر بوده، شانسش برای انتخاب برای این سمت کمی‌بیشتر به نظر می‌رسد.

همچنین جالب اینجا است که یکی از اعضای هیات رییسه گزینه لوکا بوناچیچ کروات را برای هدایت تیم امید معرفی کرده که خیلی مورد قبول دیگر اعضا نبوده است.

ابراهیم زاده:با من صحبتی نشده است

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: سرمربی تیم ملی چه داخلی باشد و چه خارجی باید بزرگ باشد.

منصور ابراهیم‌زاده گفت: در حال حاضر ذهنیت همه مردم این است که سرمربی خارجی می‌تواند به تیم ملی کمک کند و به همین دلیل هم فدراسیون فوتبال در این راستا بسیار تلاش کرد بنابراین در شرایط موجود بهترین گزینه برای تیم ملی یک سرمربی بزرگ است.

وی در ادامه با بیان اینکه فدراسیون فوتبال نباید پا عقب بگذارد و ناامید شود افزود: اکنون که کارلوس کرش به ایران نیامده است ابتدا باید آقای ترابیان و فدراسیون فوتبال دلایل امتناع او از آمدن به ایران را بررسی کنند و پس از آن برای پیداکردن یک مربی دیگر دست به کار شوند و از تلاش برای این کار کوتاه نیایند.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال با وی برای سرمربیگری تیم ملی صحبت کرده است یا خیر، خاطرنشان کرد: چنین صحبتی اصلا مطرح نشده است؛ چرا که تلاش همه دست‌اندرکاران و نظر همه مردم این است که یک سرمربی بزرگ خارجی در راس تیم ملی قرار بگیرد. چنین حرفی مطرح نشده است و حتی گفتن چنین حرفی در شرایط حاضر خوب نیست. مهم این است که همه تلاش کنیم تا تیم ملی قدرتمندی داشته باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر فدراسیون درباره سرمربیگری تیم ملی با وی صحبت کند پاسخ وی چه خواهد بود نیز گفت: نخست اینکه چنین حرفی را باید یک مرجع رسمی مثل آقای کفاشیان و امثال ایشان بزند و نه مراجع غیررسمی و دوم اینکه در حال حاضر، من سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان هستم و با این تیم قرارداد دارم و همه چیز در اختیار باشگاه است.

مجید جلالی مذاکره با فدراسیون فوتبال را تایید کرد

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان مذاکره با مسوولان فدراسیون فوتبال برای پذیرش مسوولیت سرمربیگری تیم فوتبال امید ایران را تایید کرد.

مجید جلالی که یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم فوتبال امید کشورمان است، طی روزهای اخیر با مسوولان فدراسیون مذاکراتی داشته است.

مجید جلالی در این خصوص نیز گفت: من برای پذیرش مسوولیت تیم فوتبال امید ایران صحبت کوتاهی با مسوولان فدراسیون فوتبال داشته‌ام، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

وی همچنین تصریح کرد: اینکه من مسوولیت تیم فوتبال امید ایران را بپذیرم، منوط به این است که مسوولان فدراسیون فوتبال چه شرایطی را برای آماده‌سازی تیم امید در نظر می‌گیرند.