سرگیجه اهالی فوتبال برای نزدیک شدن به گزینه‌ای که قرار است به جای افشین قطبی روی نیمکت تیم ملی فوتبال بنشیند، همچنان ادامه دارد. فدراسیون فوتبال با چراغ خاموش به مذاکراتش برای جذب یک مربی خوب خارجی ادامه می‌دهد و بدون آنکه گزارشی از کم و کیف این رایزنی‌ها به مردم ارائه کند، همچنان روی این نکته تاکید می‌ورزد که نمی‌خواهد برای معرفی گزینه نهایی عجله کند! تنها نتیجه‌ای که فعلا از روند این مذاکرات مخفیانه گرفته شده، این است که قطعا در بازی با روسیه سرمربی خارجی تیم ملی روی نیمکت نخواهد نشست.عباس ترابیان با تایید این موضوع می‌گوید: متاسفانه طی روزهای اخیر فشار وحشتناکی روی فدراسیون فوتبال است تا هرچه سریع‌تر سرمربی خارجی را معرفی کند، اما باید عنوان کنم عجله‌ای برای انتخاب سرمربی نداریم و می‌خواهیم در کمال آرامش با گزینه موردنظر فدراسیون به توافق برسیم. در ضمن ما روی بندبند قرارداد بحث و گفت‌وگو می‌کنیم تا اگر مشکلی در آینده به وجود آمد، بابت بد تنظیم کردن قرارداد متضرر نشویم.

سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال برای اینکه بگوید گمانه‌زنی‌هایی که در چند روز اخیر در باب ملیت سرمربی جدید تیم ملی صورت پذیرفته، واقعی نبوده است، ادامه می‌دهد: چه کسی گفته ما با مربیان پرتغالی و فرانسوی وارد مذاکره شده‌ایم؟ فدراسیون گزینه‌های مختلفی دارد و نام آنها تا زمانی که قرارداد امضا نشده اعلام نخواهد شد، در ضمن هر گزینه‌ای که از سوی رسانه‌ها مطرح شود، نه از سوی ما تایید می‌شود و نه تکذیب!

با وجود این موضع‌گیری فدراسیون فوتبال، گمانه‌زنی‌ها تا زمان اعلام گزینه نهایی متوقف نخواهد شد. دیروز خبرگزاری برنا از قول پرویز مظلومی نوشت: گزینه نهایی فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی لوئیس فیلیپه اسکولاری است. هر چند مذاکره با اسکولاری قبلا از سوی فدراسیون فوتبال تکذیب شده بود، اما به نظر می‌رسد سرمربی استقلال این اسم را از علی فتح‌الله‌زاده شنیده باشد.هیچ بعید نیست این عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال که پیش از این اولین بار بحث انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی را رسانه‌ای کرده بود، حالا یک اسم دیگر را به بیرون‌لو داده باشد. البته اگر این موضوع صحت داشته باشد، دردسرهای فدراسیون فوتبال هم برای توافق با این برزیلی دوچندان خواهد شد؛ چرا که طی روزهای اخیر فدراسیون فوتبال اعلام کرده، عده‌ای از لس‌آنجلس و تهران با گزینه‌های مدنظر برای مربیگری در تیم ملی تماس می‌گیرند و به آنها می‌گویند که به ایران نروند!