دنیای اقتصاد - اصفهان - بتول فتاحی: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در ایام دهه مبارک فجر عملیات اجرایی بیش از ۷۰ کیلومتر خط انتقال گاز آغاز خواهد شد. مرتضی طغیانی با بیان اینکه تاکنون ۹۰۹ کیلومتر خط انتقال گاز در استان ایجاد شده افزود: از این میزان ۱۶ درصد آن از ابتدا تا پایان خرداد ۱۳۸۴ و ۸۴ درصد مابقی آن در دولت نهم و دهم انجام گرفته است.

این مقام مسوول از افتتاح ۸ کیلومتر خط انتقال تیران - نجف‌آباد در دهه مبارک فجر نیز خبرداد و افزود: ۲۰ میلیارد ریال‌صرف هزینه‌های اجرایی این پروژه شده است.

طغیانی در ادامه، آغاز عملیات اجرایی ۲۱ کیلومتر خط تغذیه طرح جامع اصفهان بزرگ (شرق اصفهان)، ۵/۱۲ کیلومتر خط تغذیه طرح جامع جنوب اصفهان بزرگ، ۱۶ کیلومتر خط تغذیه طرح جامع اصفهان بزرگ شهر کهریزسنگ درچه، ۲۶ کیلومتر خط تغذیه وردشت سمیرم و خط انتقال ذوب آهن را از دیگر اقدامات شرکت گاز همزمان با دهه مبارک فجر عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در ادامه گفت: همزمان با افتتاح پروژه‌های گازرسانی به ۸۵ روستا در ۱۱ شهرستان استان عملیات گازرسانی به ۸۴ روستا و ۳ ساختمان پست امداد نیز در ۳ شهرستان اردستان، خرمدشت کاشان و وردشت سمیرم آغاز خواهد شد. وی از جمله اقدامات پیش‌بینی شده برای گازرسانی در این مناطق را ۱۱۶ کیلومتر خط تغذیه فولادی، ۳۴۸ کیلومتر شبکه‌گذاری پلی‌اتیلن، ۷ هزار مورد انشعاب، ساخت و نصب ۱۱ ایستگاه TBS&CGS و یک ایستگاه CPS در بخش روستایی عنوان و خاطرنشان کرد : اجرای ۷۸۰ متر مربع خط تغذیه فولادی در ۳ ساختمان پست امداد عسگران، چادگان و کمشچه نیز از جمله پروژه‌هایی است که همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

برای انجام این طرح‌ها بیش از۱۷۰ میلیارد ریال هزینه اجرایی و کالایی برآورد شده است.