چه تلویزیونی بخریم

بازار دیجیتال- برای بسیاری از خریداران تلویزیون این سوال مطرح است که چه تفاوتی بین تکنولوژی‌های مختلف تلویزیون وجود دارد و کدام تکنولوژی مناسب هر گروه مصرف‌کننده است؟ برخی معتقدند، تکنولوژی پلاسما و پس از آن LCD مصرف انرژی بیشتری نسبت به تکنولوژی‌های LED و سه بعدی دارد.

فعالان بازار و کارشناسان معتقدند، تلویزیون‌های پلاسما، به‌وسیله احتراق و گرما سه رنگ اصلی را تولید می‌کنند که این تکنولوژی دارای ضعف‌هایی از جمله گرم شدن دستگاه و کم شدن عمر آن است. اما تلویزیون‌های LCD، با جریان کریستال مایع باعث تولید نور و در نهایت تصویر می‌شوند که از بهترین نوع از دستگاه‌ها به شمار می‌رود که دارا بودن عمر بالا و تصویر بهتر از مزیت‌های LCD است.

بر اساس اعلام کارشناسان ،عمر پلاسما حدود ۴۰ هزار ساعت و LCD حدود ۷۰ هزار ساعت است. لازم به توضیح است که اگر بزرگی صفحه تصویر برایتان مهم است، پیشنهاد ما پلاسما است. ولی اگر کیفیت و شفافیت تصویر معیار انتخاب باشد، LCD توصیه می‌شود. بر اساس اعلام فعالان بازار، عمر تلویزیون‌های LED نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از نمونه‌های LCD است و میزان مصرف برق این تکنولوژی نیز نسبت به LCDها کمتر است.

حال با توجه به این گفته‌ها می‌توانید دست به انتخاب بزنید و نوع تلویزیون مورد نظر را انتخاب کنید.