آلوده‌ترین استان‌ها از نظر ارسال بدافزار

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای تحلیلی از بدافزارهای در چنگ شبکه هانی‌نت انجام داده است و برمبنای آن میزان آلودگی استان‌ها را بررسی کرده است که طبق گزارش‌های ارائه شده آن، استان تهران از فروردین‌ماه تا آذرماه در حدود ۸۹ درصد موارد بیشترین میزان آلودگی را در قیاس با سایر استان‌ها داشت که بر اساس آن در رتبه اول آلوده‌ترین استان‌ها قرار گرفت و عنوان آلوده‌ترین استان بر اساس تعداد آدرس‌های ارسال کننده بدافزار را به خود اختصاص داد. استان تهران در ۶ماهه اول سال ۸۹ با کسب ۳۷ درصد تعداد آدرس‌های ارسال‌کننده بدافزار به عنوان آلوده‌ترین استان شناخته شد و آذربایجان شرقی با ۷ درصد و استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و مازندران هر کدام با ۶ درصد به ترتیب در رده‌های دوم تا سوم قرار گرفتند.

آذربایجان غربی، هرمزگان، گلستان و ایلام هر کدام با تنها یک درصد از سهم کل آلودگی‌ها، کم‌خطرترین استان‌ها بر اساس تعداد آدرس‌های ارسال‌کننده بدافزار شناخته شدند.

همچنین آنتی ویروس‌های مختلف بر اساس نوع عملکرد و شناسایی بدافزارها در ماه اردیبهشت به ترتیب G-DATA در صدر و سپس AVG و BITDEFENDER در رده‌های دوم تا سوم قرار دارند که به ترتیب ۸۴، ۸۳ و ۸۵ میزان موفقیت آنها ارزیابی شده است.

بر اساس گزارش‌های درج شده در میان سازمان‌های ارسال کننده بدافزار، شرکت‌های خصوصی در نیمه اول سال ۸۹ در صدر جدول آلوده‌ترین وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های خصوصی و غیرخصوصی جمعا با ۱۴۳۹ تعداد آدرس‌های ارسال کننده قرار گرفتند و همچنین وزارت جهاد کشاورزی نیز رتبه اول را در مقیاس تعداد دفعات ارسال جمعا با ۱۰۱۷۲ به خود اختصاص داد.