بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نخستین دوره آموزشی ساخت بازی برای تلفن‌های همراه را در هفته اول و دوم اسفند ماه برگزار می‌کند. این دوره با هدف آموزش علاقه‌مندان به ساخت بازی‌ در زمینه بازی‌های موبایل و بالا بردن سطح دانش بازی‌سازان در این شاخه ، ۵ ، ۸ ، ۱۰ و ۱۴ اسفندماه در ساختمان شماره ۲ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای واقع در خیابان سمیه، برپا خواهد شد. متقاضیان برای شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند تا چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه به سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نشانی www.ircg.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

پیگیری جریمه‌ و کاهش زمان پروانه شرکت مخابرات

با توجه به ادامه فروش E۱ با نرخ غیرمصوب توسط شرکت مخابرات، مطابق پروانه جریمه و کاهش مدت زمان پروانه پیگیری خواهد شد.

حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: با توجه به پیگیری‌ها و اعلام اخطارهای مجدد به شرکت مخابرات و نظر به اینکه اصولا و قانونا باید نرخ هرگونه تعرفه‌ای قبل از اجرا توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب شود و به دلیل اینکه شرکت مخابرات این روند را طی نکرده و حتی سازمان حمایت از مصرف‌کننده‌ها نیز به این شرکت هشدار داده است. وی گفت: با توجه به ادامه فروش E۱ براساس تعرفه غیرمصوب و غیرقانونی توسط شرکت مخابرات، مطابق پروانه جریمه و کاهش مدت زمان پروانه شرکت مزبور پیگیری و مطابق قوانین حقوقی رفتار خواهد شد.

پیشنهاد ما تعدیل و تغییر تعرفه‌ها است نه افزایش آنها

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به موضوع هدفمند شدن یارانه‌ها و تاثیر آن در تعرفه‌های مخابراتی تاکید کرد: هدفمندی یارانه‌ها هزینه تمام شده ما را افزایش می‌دهد، ولی تاثیر چندانی در تعرفه‌های مخابراتی نخواهد داشت.

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هدفمند شدن یارانه‌ها طبیعی است که هزینه‌های حامل‌های انرژی ما مثل آب، برق و گاز را افزایش دهد، ولی این گونه مباحث تاثیر چندانی در تعرفه‌ها ندارد. فیضی در ادامه با بیان اینکه در پیشنهاداتی که ارائه کردیم و در بسته جدیدی که به سازمان تنظیم مقررات ارائه دادیم بحث تعدیل و تغییر تعرفه‌ها پیشنهاد شده است، نه افزایش آنها تاکید کرد: ما قبل از هدفمند شدن یارانه‌ها پیشنهادهایمان را ارائه داده و به این موضوع نیز آگاه بودیم که شاید هدفمندی یارانه‌ها در هزینه تمام شده ما تاثیر بگذارد.