کرایه تاکسی و اتوبوس خصوصی افزایش می‌یابد

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه مترو و اتوبوس بلیتی، افزایش قیمت نداریم، گفت: ولی در تاکسیرانی و اتوبوس‌های خصوصی، افزایش قیمت داریم. به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف، دیروز در حاشیه نشست ۱۸۸۸ در جمع خبرنگاران به بحث هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: هدفمندی یارانه‌ها یکی از اقدامات خوب کشور است. قالیباف با بیان اینکه این اقدام یک کار ملی است، گفت: همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید به درستی انجام وظیفه کنند تا این طرح به درستی اجرا شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها، حدود یک هفته است که اجرایی شده است، گفت: شهر تهران در اجرای این طرح، مناسب‌ترین شهر بوده است.

وی با تاکید بر این موضوع که حتما افزایش قیمت در تاکسیرانی و اتوبوس‌های خصوصی خواهیم داشت، گفت: هفته آینده افزایش قیمت تاکسی‌ها در دستور کار شورا قرار گرفته و شورا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.

قالیباف به اقدامات شهرداری تهران در حوزه اتوبوسرانی در طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: سعی کرده‌ایم اقدامات خوبی ارائه کنیم. وی با بیان اینکه افزایش سوخت، افزایش هزینه را در پی خواهد داشت، گفت: این افزایش‌ها باید منطقی باشد. شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا افزایش ۱۵ درصدی در تاکسیرانی خواهیم داشت، گفت: کارهای کارشناسی در این زمینه صورت گرفته است؛ اجازه بدهید درصدی اعلام نکنم. با هماهنگی شورای شهر و ستاد، رقم افزایش قیمت مطرح می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه: «در صورت بروز تخلف در حوزه تاکسیرانی چه اقداماتی انجام می‌دهید؟»، گفت: نظارت‌های لازم صورت گرفته و با افزایش‌ قیمت در حال حاضر برخورد خواهیم کرد؛ افزایش قیمت‌ها باید با تایید شورای‌شهر انجام شود. قالیباف تاکید کرد: در حوزه مترو و اتوبوس‌های بلیتی، تا پایان سال افزایش قیمتی نخواهیم داشت. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه افزایش قیمت سوخت روی سایر فعالیت‌های شهرداری تهران از جمله رفت و روب تاثیرگذار است، گفت: طبیعتا با افزایش قیمت انرژی، مشکلاتی ایجاد می‌شود، البته منتظر هستیم که دولت سیاست‌های جبرانی خود را تا پایان سال در این زمینه انجام دهد.