گروه بورس - هیات واگذاری اولین گروه شرکت های رددیونی امسال را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ما، سازمان خصوصی‌سازی پیش‌بینی کرده امسال ۴۵۰۰ میلیارد تومان سهام را در قالب رددیون به نهادهای طلبکار دولت واگذار کند. این پیش‌بینی با وجود گذشت بیش از ۱۰ ماه از شروع سال، تحققی را نشان نمی‌داد تا اینکه هیات واگذاری در جلسه شنبه این هفته خود، اولین گروه شرکت‌های مقابل واگذاری در قالب رددیون را مشخص کرد. براساس اطلاعاتی که در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان خصوصی‌سازی منتشر شده، ۱۰۰ درصد سهام شرکت «پتروشیمی بوشهر» و ۲۰ درصد سهام «پالایشگاه نفت تبریز» به ۴ نهاد از جمله «ساتا» و «صندوق بازنشستگی کشوری» به صورت رددیونی واگذار شده است.

ارزش واگذاری ۱۰۰ درصد پتروشیمی بوشهر معادل ۳/۴۱ میلیارد تومان و ارزش واگذاری هر سهم «پالایشگاه نفت تبریز» نیز برابر ۲۳۵ تومان تعیین شده است.

همچنین ۱۰۰ درصد ماشین سازی تبریز به قیمت پایه بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان و به صورت ۱۵ درصد نقد و باقی اقساط ۶ ساله و ۳۰ درصد پتروشیمی باختر به ارزش پایه ۶۰۱ میلیارد تومان و با شرایط ۲۰ درصد نقد و باقی اقساط ۵ ساله در فرابورس عرضه شود.

علاوه بر این شرکت‌ها، مقرر شده ۴۰ درصد سهام شرکت تولید الیاف شیشه خرم بید به ارزش ۳/۲ میلیارد تومان به صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه به صورت اقساط، یک درصد سهام شرکت عمران و مسکن سازان استان گیلان (زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران) به ارزش بیش از ۳/۶ میلیارد تومان و ۳۷ درصد از سهام شرکت توسعه علوم زمین به قیمت هر سهم ۲۷ هزار و

۸۴۲ ریال از طریق مزایده واگذار شوند.