رییس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس تاکید کرد که پیشنهاد دولت برای افزایش قیمت‌ها با هدف افزایش یارانه‌های نقدی، غیر قانونی است. غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبر آنلاین گفت: دولت باید اجازه دهد که اصلاح قیمت‌هایی که سال گذشته انجام گرفته است، حداقل به مدت یک سال اجرایی و بازخورد آن گرفته شود و پس از آن اقدام به اصلاح دوباره قیمت‌ها کند.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه برخی از قیمت‌های فعلی از جمله گاز برای مردم مشکلاتی را آفریده است، خاطرنشان کرد: لااقل قبض‌های گازی که به دست نمایندگان رسیده، نشان می‌دهد این ارقام مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است؛ دولت یا این مشکلات را حل کند یا به فکر اصلاح مجدد قیمت‌ها نباشد.

رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی با تاکید بر اینکه اگر قرار بر افزایش قیمت‌ها است، دولت باید به همه وظایف قانونی خود عمل کند، افزود: یکی از وظایف این قانون «غیرنقدی» ارائه کردن خدمات دولتی است. این اقدام به معنای شکل‌گیری نظام تامین اجتماعی است و ما باید بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی را برای همه اقشار برقرار کنیم و بیمه بیکاری به افراد فاقد شغل دهیم. کمک به بخش‌های صنعتی هم یکی دیگر از مواردی است که مصباحی مقدم خاطر نشان کردکه باید کمک‌هایی به تولیدکنندگان داده شود تا تولید سر پا بماند و به اشتغال لطمه وارد نشود. مصباحی مقدم حمل و نقل را بخش دیگری دانست که نیاز به این کمک‌ها دارد. وی با بیان اینکه کمکی که دولت برای مترو می‌کند می‌تواند موجب شود این بخش خدمات خود را به خوبی ارائه کند، افزود: اگر قرار باشد آنچه در قانون پیش‌بینی شده، پرداخت صورت نگیرد و مافقط به پرداخت نقدی اکتفا کنیم، این اقدام به معنای «اجرای ناقص» قانون است.