۸۵ هزار نفر متقاضی مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد و ۱۰ هزار نفر متقاضی مسکن مهر در شهرک ابریشم سلطان آباد قدیم هستند که در هشتگرد تعداد متقاضیان بیش از ظرفیت مصوب است. رییس سازمان مسکن و شهرسازی ساوجبلاغ گفت: احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر در هشتگرد مصوب شد در حالی که ۸۵ هزار نفر متقاضی دریافت این واحدها هستند. دکتر حبیب شعبانی گفت: احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید هشتگرد مصوب شده که تاکنون عملیات اجرایی ۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و علاوه بر یکهزار و دو واحدی که امسال تحویل متقاضیان شد پیش بینی می‌شود دهه فجر امسال هشت هزار واحد نیز آماده تحویل به متقاضیان شود.وی افزود: ۸۵ هزار نفر متقاضی مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد و ۱۰ هزار نفر متقاضی مسکن مهر در شهرک ابریشم سلطان آباد قدیم هستند که در هشتگرد تعداد متقاضیان بیش از ظرفیت مصوب است.

شعبانی خاطرنشان کرد: در شهر جدید هشتگرد از طریق احداث مسکن مهر برای شش هزار نفر اشتغالزایی و در شهرک ابریشم سلطان آباد برای یکهزار و ۱۰۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

رییس اداره مسکن و شهرسازی ساوجبلاغ با تاکید بر این که جمعیت فعلی شهر جدید هشتگرد ۳۱ هزار نفر است گفت: جذب جمعیت ۷۰۰ هزار نفری در این شهر در چند سال آینده پیش بینی می‌شود. وی با اشاره به این که احداث مسکن مهر باید با احداث مکان‌های عمومی، فرهنگی و ورزشی در محدوده این واحدها همراه باشد گفت: متاسفانه در حال حاضر دستگاه‌های مربوط در زمینه احداث این مراکز اقدام عملی و جدی انجام نداده‌اند به طوری که در فاز هشت بجز مسجد مرکز دیگری احداث نشده است و این مساله بزرگترین خلا مسکن مهر است.

وی تصریح کرد: با وجود این که اعلام شده برای دستگاه‌های متولی احداث این مراکز زمین رایگان اختصاص می‌یابد ولی تا کنون هیچ دستگاهی اقدام نکرده است. شعبانی در پایان در خصوص تامین آب و برق و گاز این واحدها گفت: احداث اداره برق همزمان با احداث و احدها بوده و در حال حاضر کلیه واحدها دارای برق هستند و این واحد دارای خط تلفن نیز هستند و عملیات گاز رسانی واحدها نیز برعهده شرکت گاز غرب استان تهران است که تاکنون بازدیدهای اولیه در این خصوص صورت گرفته است و همچنین برای تامین آب شرب واحدها که در حال حاضر مشکل وجود دارد با اختصاص آب سد طالقان این مشکل کم آبی برطرف می‌شود.