ابراهیم شکوری گرانی زمین را مهم ترین عامل کند شدن روند ساخت جایگاه‌ها در استان البرز اعلام و بر ضرورت حمایت های بیشتر شهرداری و دولت برای رفع این مشکل تاکید کرد. به گزارش سرویس اقتصادی آریا، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز در حاشیه نخستین همایش آموزش عمومی مجاری عرضه سوخت سی‌‌ان‌جی، گفت: هم اکنون ۲۴ جایگاه سی‌ان‌جی در این منطقه فعال است که با افزوده شدن ۱۷ جایگاه جدید به این تعداد، شمار کمپرسورهای موجود در جایگاه های سی.ان.جی به ۴۵ دستگاه خواهد رسید.

شکوری با تاکید بر کمبود جایگاه های عرضه سی‌ان‌جی در این منطقه گفت: بر اساس نیازسنجی‌ها، شمار جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه کرج باید به ۶۰ باب افزایش یابد و با ساخت جایگاه‌های جدید تا پایان سال آینده، تعداد جایگاه های عرضه این سوخت پاک به حد قابل قبولی افزایش خواهد یافت.

وی گرانی زمین را یکی از مشکلات توسعه جایگاه های سی‌ان‌جی در این کلانشهر اعلام و تصریح کرد: ضروری است سازمان شهرداری در زمینه اختصاص زمین با شرکت ملی پخش برای ساخت جایگاه های جدید بیشتر همکاری کند تا توسعه جایگاه ها با شتاب بیشتر انجام شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز در باره روند ساخت جایگاه های سی‌‌ان‌جی گفت: در صورت تامین زمین برای ساخت جایگاه ها از سوی شهرداری، ساخت آنها از سوی شرکت ملی پخش انجام می شود، اما اگر بخش خصوصی زمین را خریداری کند، اعتبار لازم برای تامین تجهیزات ساخت جایگاه ها از سوی شرکت در اختیار این بخش قرار خواهد گرفت.

شکوری تاکید کرد: ضروری است دولت نیز حمایت های بیشتری برای توسعه جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده شده انجام دهد و سقف اعتبارهای در نظرگرفته شده برای توسعه این جایگاه‌ها را بیشتر کند.

وی طولانی شدن مراحل اداری برای ساخت جایگاه‌های سی‌ان‌جی را از دیگر موانع توسعه این جایگاه‌ها اعلام و بر ضرورت رفع این مشکل تاکید کرد.

به گفته شکوری، پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها روزانه ۲۵۰ هزار مترمکعب سوخت سی‌ان جی در منطقه استان البرز مصرف شده است، اما پیش از اجرای این قانون این رقم روزانه ۳۰۰ هزار مترمکعب اعلام شده بود.

بنا بر این گزارش، نخستین همایش آموزش عمومی مجاری عرضه سوخت سی‌ان‌جی ۱۰ اسفند امسال به همت شرکت پخش فرآوده های نفتی منطقه البرز با حضور ۲۰۰ نفر از نمایندگان سازمان‌ها و اداره های استان از جمله شهرداری، اداره گاز، برق، محیط زیست، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، اداره راهنمایی رانندگی نیروی انتظامی، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، مدیران و کارکنان جایگاه های سی‌ان‌جی برگزار شد.

افزایش استقبال مردم از سوخت سی‌ان‌جی، افزایش مجاری عرضه این سوخت در استان و فرهنگ سازی چگونگی استفاده مطلوب و ایمن از سی‌ان‌جی، از اهداف برگزاری این همایش بود.