نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز یکی از بزرگ‌ترین رزمایش‌های پلیسی را با هدف برخورد قاطع با مجرمان برگزار کرد. این رزمایش با هدف نمایش اقتدار و آمادگی پلیس در برخورد با مجرمان خطرناک برگزار شد، مأموران نیروی انتظامی فنون دفاع شخصی آموزش دیده را به نمایش گذاشتند. در بخشی از این رزمایش که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مأموران پلیس استان‌های تهران و البرز در آن به صورت غیرمتمرکز شرکت داشتند، آخرین توانمندی‌های پلیسی برای برخورد سریع و قاطع با کسانی که به هر نحو در جامعه اخلال کرده و امنیت مردم را سلب می‌کنند، نمایش داده شد.

در حاشیه این مراسم سرهنگ مجید بزمون معاون نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. وی گفت: یکی از اهداف ستاد فرماندهی ارشد نیروی انتظامی،‌ حفظ آمادگی پلیس در مواجه با متخلفان و مجرمان است.

این فرمانده انتظامی ادامه داد: به همین منظور کلاس‌های آموزش رزمی و دفاع شخصی از ابتدای ورود افراد به نیروی انتظامی برای تمام کادرها برگزار و در طول خدمت افراد نیز این آموزش‌ها ادامه خواهد داشت.

بزمون تأکید کرد: هدف از انجام این مهم، برقراری نظم و امنیت عمومی و ایجاد فضای آرام، با اطمینان و پرنشاط برای مردم به ویژه خانواده‌ها است. وی با بیان اینکه پلیس کوچک‌ترین تخلف و رفتار غیرقانونی را تحمل نخواهد کرد، یادآور شد:‌ هیچ مانعی برای برخورد قاطع و سریع با مجرمان به ویژه کسانی که عفت، اخلاق و امنیت عمومی را خدشه‌دار می‌کنند، وجود ندارد.

معاون نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز عنوان کرد: به عنوان نمونه کسانی که اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر کرده و جوانان و نوجوانان بی‌گناه کشورمان را به دام اعتیاد می‌کشانند، هیچگاه نباید آرامش داشته و مطمئن باشند که پلیس شبانه‌روز در تعقیب آنها است. بزمون در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش خریدهای نوروزی و همچنین مسافرت خانواده‌ها در تعطیلات اشاره کرد و بیان داشت: مردم باید با آرامش به خرید رفته و یا با خیال آسوده خانه خود را ترک و به مسافرت بروند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: برای تحقق این مهم مأموران پلیس همواره باید با انجام ورزش، توانمندی‌های جسمی و روحی خود را حفظ کرده و فرماندهی پلیس شرایط این امر را با برگزاری کلاس‌های آموزشی فراهم کرده است.