نبود هتل مناسب مانعی بر سرراه توسعه صنعت توریسم  دراستان البرز است

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج گفت: نبود هتل در کرج مانعی بر سر راه توسعه صنعت توریسم است و در حال حاضر نیز متولی خاصی برای رفع این مشکل وجود ندارد. حسین امیدیان یکی از مشکلات استان را برای جذب توریست نبود هتل مناسب در این استان دانست و افزود : متاسفانه این ضعف بزرگی است و نبود متولی برای رسیدگی به وضعیت هتل سازی در این استان بر طولانی شدن روند این مشکل دامن می‌زند. در همین ارتباط مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج گفت: با توجه به قرارگیری استان البرز در مسیر مواصلاتی اکثر استان‌های کشور و گردشگر پذیر بودن و امکانات درمانی مناسب این استان پتانسیل مناسبی برای رسیدگی به امور درمانی گردشگران را دارد.

علی قاسم پور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از آنجاکه استان البرز پتانسیل بالایی در زمینه جذب توریست داراست بالفعل درآوردن این پتانسیل برای رشد و توسعه استان بسیار ضروری و تاثیر گذار است. وی افزود: یکی از حوزه‌های توریستی که می‌توان در استان به آن توجه ویژه داشت بخش توریسم درمانی است چراکه کرج در حال حاضر از چند شهرستان و استان همجوار خود در این زمینه حمایت می‌کند به همین دلیل تجهیز و توسعه بیمارستان‌ها برای استفاده از این ظرفیت بسیار مهم است.

قاسم پور توریسم ورزشی را به خصوص در حوزه اسکی یکی دیگر از پتانسیل‌های استان برشمرد و ادامه داد: می‌توان با ساخت هتل‌های مخصوص برای ورزشکاران حرفه‌ای مانند اسکی و فراهم آوری امکانات بیشتر در این زمینه به توسعه گردشگری استان کمک کرد. قاسم پور از برگزاری تورهای کرج گردی از اول تا نهم فروردین سال آینده خبرداد و گفت: برآورد هزینه برای هر نفر ۱۸ هزار تومان است که بخشی از آن توسط خود افراد و بخشی توسط شهرداری به عنوان هدیه عیدانه به شهروندان تامین می‌شود.

وی ابراز داشت: فرهنگ سرای شاهد کرج به فرهنگ سرای فن آوری اطلاعات تبدیل شده است و به عنوان اولین فرهنگسرای فناوری اطلاعات در کشور شناخته می‌شود.