آمریکا دو مقام ایرانی را به دلیل آنچه که «نقض حقوق بشر» خوانده است، تحریم کرد. به گزارش ایسنا، کاخ سفید با متهم کردن این دو مقام ایرانی به «نقض حقوق بشر» با بیان اینکه اقداماتی مشابه ممکن است علیه دیگر مقامات ایرانی اتخاذ شود، خواستار احترام گذاشتن دولت ایران به حقوق شهروندان خود شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید مدعی شد: فهرست نام‌ها به پایان نرسیده است و بر اساس اتفاقاتی که در ایران می‌افتد طولانی‌تر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است: عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران و محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفان ایران به فهرست سیاه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی اضافه شده‌اند.

۸ مقام دیگر دولت ایران نیز پیش از این در این فهرست قرار گرفته بودند. براساس این گزارش، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه پیش از این درباره اقدام دولت آمریکا مبنی بر ایجاد محدودیت سفر و انسداد دارایی‌های هشت نفر از مقامات کشورمان گفته بود: این اقدام آمریکا در راستای دخالت‌های ۳۰ سال گذشته این کشور در امور داخلی ایران است و ثابت می‌کند که آمریکا از قانون‌شکنی‌ها و ناآرامی‌ها در داخل کشور حمایت کرده و باعث تهییج و تحریک این گونه اعمال می‌شود.