گروه بورس - اوراق مشارکت ۸ طرح فولادی کشور از شنبه ۷ اسفند ۸۹ در شعب منتخب بانک تجارت سراسر کشور عرضه می‌شود. به گزارش دنیای اقتصاد، این اوراق مشارکت با هدف تامین بخشی از منابع سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرا و تکمیل طرح‌های هشت‌گانه فولادی شامل فولاد سپید دشت، فولاد بافق، فولاد قائنات، فولاد میانه، فولاد بافت، فولاد نی ریز، فولاد سبزوار و فولاد شادگان منتشر می‌شود.

اوراق مشارکت طرح‌های هشت‌گانه فولادی کشور در زمره اوراق مشارکت شرکتی بی‌نام و با سود علی‌الحساب ۱۷ درصد می‌باشد که مدت آن ۴ سال و مواعد پرداخت سود آن ۳ ماهه اعلام شده است.

تامین سرمایه امین به عنوان مشاور عرضه، امین و متعهد پذیره‌نویس و بانک تجارت به عنوان عامل، ضامن و بازارگردان از دیگر ارکان این اوراق هستند.

این اوراق معاف از مالیات، بی‌نام و قابل انتقال به غیر‌هستند که بازپرداخت آن قبل از سررسید نیز تضمین شده است.

ساخت ۸ طرح فولادی موسوم به طرح‌های هشت‌گانه استانی با سرمایه‌ای بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال و با هدف افزایش ظرفیت تولید فولاد خام کشور از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و ظرفیت هر یک از این طرح‌ها تولید سالانه یک میلیون تن فولادخام است که در مجموع ۸ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور افزوده خواهد شد.

اشتغال ۱۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیر‌مستقیم و توسعه صنعتی مناطق محروم و استفاده از فناوری‌های نوین فولادسازی از جمله مزیت‌های ملی اجرای این طرح‌ها است.