مجمع عادی سالانه سیمان آرتا اردبیل در مجموعه فرهنگی تلاش ساعت 10 صبح روز سه شنبه مورخ 19/11/89 با حضور 95 درصد سهامداران برگزار شد و مجمع پس از استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورت‌های مالی
۲- تقسیم۲۲۰ تومان به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم
3- انتخاب موسسه حسابرسی کاشفان به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت
۴- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و کثیر الانتشار
شایان ذکر است که ترکیب هیات رییسه با حضور آقای احمد مهجوری به عنوان رییس مجمع و آقای نبی‌زاده و خانم مجیدی به عنوان ناظرین و به دبیری مهندس خدابنده اعظمی (مدیرعامل شرکت) تشکیل شد.
حاشیه مجمع: به گزارش خبرنگار اعزامی ما یکی از نکات جالب توجه مجمع تقدیر نماینده سازمان بورس از عملکرد مدیریت شرکت در رابطه با شفاف‌سازی اطلاعات بود که بیانگر تلاش همه‌جانبه کارکنان در راستای شفاف‌سازی و تکریم سهامداران است. از سوی دیگر عدم وجود بند حسابرس در گزارش‌های مالی نیز مهر تاییدی بر عملکرد بدون نقص هیات‌مدیره شرکت در سال مالی گذشته بود.


جایگاه شرکت در صنعت
شرکت در صنعت سیمان فعالیت می‌کند رشد فروش صنعت مذکور در سال‌جاری نسبت به سال قبل 23 درصد می‌باشد که اهم دلایل آن افزایش صادرات سیمان و افزایش تولید و فروش سیمان می‌باشد. شرکت در بین شرکت‌های فعال در این صنعت با حجم فروش معادل مبلغ 617,027 میلیون ریال دو درصد فروش کل کشور را به خود اختصاص داده است همچنین سهم فروش این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح جدول 1 زیر است:


اطلاعات طرح‌های توسعه شرکت
الف - طرح‌های اجرا شده:


1- پروژه آبرسانی
در طی دوره جاری متعاقب اهداف قبلی شرکت و در راستای حل معضل تامین آب مورد نیاز خط تولید و فضای سبز با تلاش مدیریت و کارکنان و حمایت مسوولان منطقه‌ای و با انجام مخارجی بالغ بر ۵۰۰ر۴ میلیون ریال پروژه آبرسانی که از اواخر اسفند ماه سال ۱۳۸۷ شروع شده بود از رودخانه قره سو در ۱۵ کیلومتری کارخانه طی دوره نه ماه سال گذشته به انجام رسیده و در طی سال‌جاری با ادامه روند آبرسانی به معدن آهک نیز به طول ۴ کیلومتر لوله کشی انجام گرفت.

۲- پست ۶۳ کیلو ولت
با توجه به اینکه ترانس موجود دارای مشکل فنی بوده و جهت تعمیر اساسی آن توقف خط تولید امکان‌پذیر نبوده و در عین حال با توجه به افزایش بار ترانس‌ها پس از اجرای پروژه افزایش ظرفیت کوره، ترانس‌ها تقویت نشده بودند و در آینده نیز با اجرای پروژه Bag house و آسیای سیمان و... بار ترانس‌ها افزایش خواهد یافت؛ بنابراین توسعه پست 63 کیلو ولت با نصب یک دستگاه ترانس 32 مگاولت آمپر در دستور کار قرار گرفت که در سال مالی مورد گزارش با صرف 384, 9 میلیون ریال به صورت موفقیت‌آمیزی به بهره‌برداری رسید.

اطلاعات طرح‌های در دست اجرا
۱- طرح احداث سیستم غبارگیر کیسه‌ای (Bag House )
عملکرد سیستم غبارگیر دپارتمان پخت و آسیاب مواد خام کارخانه سیمان آرتا اردبیل باعث تشدید مسائل زیست محیطی اطراف کارخانه از جمله آلودگی ناشی از انتشار گرد و غبار و مصرف مقادیر معتنابهی از آب می‌شد. در این راستا شرکت برای حل مشکل تصمیم گرفته است که سیستم بخارگیر کیسه‌ای به نام Bag House را ایجاد کند.
قراردادهای خرید تجهیزات از شرکت‌های خارجی و داخلی و همچنین قرارداد اجرای عملیات قبل از نیمه دوم سال ۱۳۸۸ منعقد و عملیات اجرایی نیز در حدود اوایل نیمه دوم همان سال آغاز شده است و تا تاریخ تهیه صورت‌های مالی با صرف مخارج سرمایه‌ای به میزان ۷۳۹, ۵۶ میلیون ریال حدودا هفتاد درصد پیشرفت کار داشته است که با رسیدن محموله‌های خارجی انتظار می‌رود تا شش ماهه سال آتی به بهره‌برداری برسد.

۲- آسیاب سیمان پنجاه تنی
نظر به افزایش ظرفیت کوره از 2300 تن در روز به 3300 تن در روز طی سال‌های 84 -85 و 86 و در راستای امکان تحویل ظرفیت کامل سیمان تولید شده و گچ و پوزولان افزونه، نیاز به افزایش ظرفیت آسیای سیمان بود که شرکت اقدام به احداث یک واحد آسیای سیمان پنجاه تنی نموده است.