دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: شورای حل اختلاف سازمان نظام مهندسی معدن برای نخستین بار در کشور با حضور مدیران قضایی، اعضای سازمان نظام مهندسی معدن و جمعی از معدنکاران استان در سازمان صنایع و معادن کرمانشاه راه‌اندازی شد. در این مراسم مهندس عزیزی، رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش معدن نسبت به صنایع با ناملایماتی مواجه است، گفت: این مشکلات شامل دو بخش مالی و نواقص قانونی در حوزه معادن است.

وی افزود: خوشبختانه در بحث مالی اقدامات خوبی شامل تجهیز معادن به ماشین‌آلات مناسب معدنی و اقدامات حمایتی دیگر صورت گرفته است، اما عمده ترین مشکلات را می‌توان در اختلافات دانست که در حوزه معدن با آن روبه‌رو هستیم.

عزیزی تصریح کرد: اکثر ذخایر معدنی ما در منابع طبیعی، منابع ملی و معمولا در روستاها و مناطق دور افتاده واقع شده‌اند. وی گفت: متاسفانه روستاییان و عشایر این مناطق به دلیل عدم تسلط به قوانین، به نوعی خود را مالک این معادن می‌دانند و این یکی از عمده‌ترین اختلافات ومشکلاتی است که در حوزه معدن با آن مواجهیم.

وی در ادامه با اعلام اینکه سازمان نظام مهندسی در راستای رفع مشکلات این حوزه از سال گذشته درخواست تشکیل شورای حل اختلاف سازمان نظام مهندسی معدن استان را داشته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت‌های ریاست کل دادگستری استان این تلاش‌ها به بار نشست و هم‌اکنون شاهد افتتاحیه شورای حل اختلاف سازمان نظام مهندسی معدن در کرمانشاه هستیم.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای حل اختلاف بتوانند با قدرت و صلابت مشکلات حوزه معدن را برطرف کنند تا در آینده شاهد شکوفایی معدن و صنایع معدنی در استان باشیم.