شماره روزنامه ۶۰۴۷
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • حمزه بهادیوند چگینی
    بهای سنگ‌آهن همچنان روند فزاینده خود را ادامه می‌دهد؛ قیمت این کالای مهم در بازارهای جهانی برای محصول 62 درصد از 105 دلار نیز گذشت و به بالاترین رقم از آوریل 2014 تاکنون رسید. به این ترتیب باید گفت سنگ‌آهن بار دیگر توانست رکوردهای سنگین گذشته خود را جابه‌جا‌ کند. تنها در یک سال اخیر سنگ‌آهن توانسته رشدی 63 درصدی را در کارنامه خود ثبت کند که نشان می‌دهد متغیرهای تقویت‌کننده قیمت فعالند. کارشناسان می‌گویند این رشد قیمت در بازار سنگ‌آهن در شرایطی رخ می‌دهد که سایر بازارهای کالایی روند نزولی دارند و میلی برای رشد قیمت در آنها دیده نمی‌شود. دلیل این فشار قیمتی نیز برای بازارهای کالایی به استثنای سنگ‌آهن کاهش سطح تقاضای موثر در بازارهای جهانی است. اما برای سنگ‌آهن شکست سد باطله‌برداری در معدن واله برزیل و مشکلات در…
  • محمدحسین بابالو
    جریان کاهش نرخ در بسیاری از بازارهای کالایی در سطوح بین‌المللی ادامه داشته است و مختص به یک بازار محدود و خاص نیست اگرچه با افزایش خوش‌بینی‌ها به مذاکرات تجاری چین و آمریکا وضعیت بازارهای فلزی اندکی بهبود یافته است. در چند گزارش پیشین از احتمال آغاز یک دوره رکود جدید در بازارهای کالایی سخن گفته بودیم که باز هم می‌توان به شواهد بیشتری از این موارد ادعایی دست یافت.
  • روند کاهشی قیمت آهن‌آلات در مبادلات روز چهارشنبه نیز ادامه یافت. به‌رغم مقاومت تولید‌کنندگان در برابر کاهش قیمت‌ها، به دلیل افزایش عرضه و نبود تقاضا در بازار و بورس کالا، نرخ‌ها نزولی بود.
  • آمار عملکرد دو ماهه امسال نشان می‌دهد که تولید کاتد مس با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم ۴۵ هزار و ۱۴۴ تن رسید. به گزارش «ایرنا» تولید کاتد مس در اردیبهشت‌ماه امسال در واحدهای سرچشمه و میدوک (کرمان) در مجموع ۲۳ هزار و ۴۳۷ تن بود که در مقایسه با ماه مشابه پارسال رشد ۲۲ درصدی دارد. همچنین مجموع تولید‌ آند مس در واحدهای سرچشمه و خاتون‌آباد (کرمان) در مدت ۲ ماه نخست امسال به رقم ۵۷ هزار و ۸۶۶ تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.
  • شرکت توسعه معادن روی ایران پروژه‌های خود را با اولویت‌بندی در دو بخش پیش می‌برد. به گزارش «دنیای اقتصاد» شرکت توسعه معادن روی ایران که به تازگی با تغییر مدیرعامل خود همراه بود (محمود علی‌پور جدی و این اتفاق در مدت کمتر از یک ماه از برگزاری مجمع سال 97 رخ داد) پروژه‌های خود را با اولویت قرار دادن پروژه‌های استحصال روی از کیک و احداث واحد خردایش شرکت ذوب و احیا روی قشم دسته‌بندی کرده است.
  • یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
  • ماجرای حذف سلبریتی‌ها از برنامه‌های تلویزیون با عادل فردوسی‌پور آغاز شد و با خندوانه و حالا خورشید ادامه پیدا کرد؛ اکنون نوبت به برنامه «دور همی» رسیده است. هرچند حذف برنامه «نود» از شبکه سه و درگیری علی فروغی مدیر شبکه سه با فردوسی‌پور حاشیه‌های فراوانی را به وجود آورد و این اتفاق پای مدیر جدید شبکه نوشته شد ولی از همان موقع حرف و حدیث‌هایی درباره تعطیلی برنامه‌های سلبریتی‌محور تلویزیون مطرح ‌می‌شد. در همین رابطه مصطفی احمدی تهیه‌کننده «دورهمی» با منتفی دانستن بازگشت این برنامه با اجرای مهران مدیری به آنتن، خبرهای منتشر شده درباره مذاکره با مدیری برای ساخت سریال در تلویزیون را هم تکذیب کرد. «دورهمی» یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سیما در سال گذشته بود که براساس مذاکرات مدیران با عوامل، قرار بر تولید فصل جدید…
  • پیش از این در گزارشی از افزایش احتمالی قیمت بلیت‌ کنسرت‌ها خبر داده بودیم. حالا زمان زیادی از انتشار آن خبر نگذشته که گزارش‌هایی از افزایش بی‌سرو صدای قیمت کنسرت‌های موسیقی به گوش می‌رسد. همه این ماجراها به خاطر یک قانون جنجالی بود که کنسرت‌گذارها را مجبور می‌کرد تا 10 درصد از درآمد کنسرت‌های تهران و کلان‌شهرها را به خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.
  • حراج آثار استادان و پیشکسوتان هنرهای تجسمی با عنوان «خانه خوبان» در حمایت از سیل‌زدگان فردا جمعه با اجرای بهرام رادان در پردیس ملت برگزار می‌شود.