شماره روزنامه ۶۰۴۶
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • حدیث موسوی: تحرکات ضعیف تقاضای فولاد طی روزهای اخیر منجر به کاهش روزانه بهای محصولات فولادی در بازار آزاد شده است. بر همین اساس روز گذشته هم در شرایطی که در بازار رسمی فولاد معامله خاصی به جز سلف تختال فولاد خوزستان انجام نشد، در بازار آزاد شاهد کاهش دوباره نرخ انواع آهن‌آلات بودیم. برخی از معامله‌گران معتقدند، آینده بازار فولاد دستخوش سیگنال‌های متضادی قرار گرفته و روزهای مبهمی را در برابر خود می‌بیند. از یکسو نرخ ارز مدتی است که در کانال 3300 تومانی ایستاده است، از طرف دیگر نرخ سود بانکی کاهش یافته و معلوم نیست سرمایه‌های سرگردان وارد چه بازاری خواهد شد، در این میان نیز تقاضای واقعی و سفته بازی آهن و فولاد به میزان زیادی کاهش یافته است، بنابراین اینکه در خلال روزها و ماه‌های آینده روند مبادلات…

  • به گفته رئیس دفتر مقام معظم رهبری، امسال تراکم کارها و مسوولیت‌ها، وقتی برای بازدید ایشان از نمایشگاه کتاب تهران باقی نگذاشته است. به گزارش «ایسنا»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی که روز گذشته (سه‌شنبه، 16 اردیبهشت‌ماه) از نمایشگاه کتاب بازدید کرد در حاشیه این بازدید در پاسخ به سوالی درباره حضور مقام معظم رهبری در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تراکم کارها و مسوولیت‌های فراوان، وقتی برای ایشان باقی نگذاشته تا از نمایشگاه دیدن کنند.

    .
  • 1295 با اصرار و پافشاری دولت انگلستان، عبدالحسین میرزا فرمانفرما رئیس‌الوزرای سابق، به فرمانداری ایالت‌فارس منصوب شد. 1300

    ژنرال آیرون‌ساید فرمانده قوای انگلیس در ایران و کلیه نیروهای انگلیسی و هندی خاک ایران را ترک کردند.

    1328

    سازمان قضایی ارتش برای سران حزب توده ایران که پس از تیراندازی به شاه در 15 بهمن 1327 در دانشگاه تهران غیرقانونی اعلام شده بود کیفرخواست اعلام صادر کرد. پاره‌ای از متهمان قبلا وزیر و نماینده مجلس بودندو یکی از آنان فرماندار تهران هم شده بود.

  • استقرا1 نویسنده: rolf dobelli مترجم: محمدرضا معادیخواه بخش: چهاردهم دهقانی به یک غاز غذا می‌دهد. ابتدا حیوان ترسو مردد است و به این فکر می‌کند که: «چه اتفاقی افتاده است؟ چرا او به من غذا می‌دهد؟» موضوع هفته‌ها ادامه پیدا می‌کند تا اینکه بالاخره تردیدهای غاز از بین می‌رود. بعد از چند ماه غاز مطمئن می‌شود که: «من در قلب دهقان جا دارم. » و هرچه این غذا دادن ادامه می‌یابد تاییدی بر این باور او است. درحالی‌که غاز کاملا از خیرخواهی دهقان مطمئن شده است، یک روز در کمال ناباوری از قفسش بیرون کشیده می‌شود و کشاورز سرش را می‌برد.

  • دنیای‌اقتصاد: دنیای تکنولوژی سن و سال نمی‌شناسد. برای علاقه‌مندان به تکنولوژی‌های جدید و خلاقیت و ایده‌های متفاوت محدودیتی از نظر زمان و سن وجود ندارد. با این اوصاف مجله آنلاین Business Insider به‌تازگی به بررسی و معرفی با نفوذترین فعالان جوان دنیای تکنولوژی و سیلیکون ولی پرداخته است که آنها را در اینجا می‌بینید: مارک زوکربرگ: موسس و مدیرعامل شرکت فیس‌بوک که حالا بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان است، با نفوذترین فعال جوان در دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید. زوکربرگ حالا 29 ساله است و اختراع او به زندگی مجازی 2/1 میلیارد نفر از مردم دنیا تبدیل شده است.
  • دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان گفت: برای امسال اجرای 70 طرح عمرانی در شهر آبادان به تصویب رسید. غلامحسین مکوندی از احداث فاز سه پارک معلم، احداث پارک بانوان، ساختمان پایانه مسافربری درون استانی، پیاده‌رو‌سازی پارک دوم مهر، مرمت و ترمیم نوارهای حفاری سطح شهر، جدول‌گذاری برخی خیابان‌ها، مرمت و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، خرید خاک شیرین زراعی، ساخت ماکت هواپیمای اف 4 در سایز واقعی، خرید 16 هزار تن بیس، مرمت نوارهای حفاری، مرمت و پیاده‌روسازی اطراف بیمارستان 17 شهریور، اجرای مقاوم‌سازی سکوی بازیافت زباله، تامین خاک مناسب برای زیرسازی اطراف بلوک‌های شهرک صنعتی به عنوان برخی از این پروژه‌ها نام برد.

  • گروه بازار پول: با وجود آنکه دوشنبه طلا با توجه به تشدید تنش‌ها در اوکراین به بالاترین قیمت در سه هفته گذشته رسید، سه‌شنبه تا لحظه تنظیم این خبر بازار تکان بزرگی نخورد و در مسیر ثبات قدم برداشت. همزمان دلار آمریکا به پایین‌ترین نرخ برابری خود در برابر سایر ارزهای جهانی در بیش از 6 ماه گذشته رسیده است. طبق پیش‌بینی‌ها و به دلیل تداوم احیای اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، فدرال رزرو - بانک‌مرکزی آمریکا - سیاست‌های «تسهیل مقداری» را اندک اندک کاهش خواهد داد و این بر اوراق قرضه آمریکا اثر گذاشته است.

  • گروه مسکن: اعضای شورای شهر تهران نسبت به تخریب و تغییر کاربری باغات برخی مناطق تهران هشدار دادند و از کاهش مساحت فضای سبز پایتخت ابراز نگرانی کردند. به گزارش «دنیای اقتصاد» در جلسه علنی روز گذشته برخی اعضای شورای شهر با انتقاد از تصمیمات شهرداری تهران و کمیسیون ماده پنج در خصوص تغییر کاربری پهنه‌های فضای سبز در نواحی‌ای از شهر تهران و تخریب باغات کن عنوان کردند: کاربری فضای سبز پیش‌بینی شده در طرح تفصیلی تا تامین کاربری‌های خدماتی طرح تفصیلی جدید کماکان ملاک عمل است. احمدمسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران در این راستا اظهار کرد: در وضعیت کنونی توجیه اقتصادی زمین‌های بایر به گونه‌ای شده است که ارزش این زمین‌ها از زمین‌های مشجر بیشتر شده است در حالی که نباید این‌گونه باشد به همین دلیل به ساز و کاری برای…

  • گروه بازرگانی: به دنبال انتشار خبری در تاریخ 13/ 2/ 1393 در صفحه بازرگانی به نقل از «ایسنا» تحت عنوان «عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی موقتی است» که در بخشی از این گفت‌وگو به نقل از معاون توسعه بازرگانی داخلی عنوان شده که «عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی موقتی است» مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیحی برای روزنامه ارسال کرده‌اند که به شرح زیر است: در این گفت‌وگو خبرنگار آن رسانه برداشت شخصی خود را از صحبت‌های معاون توسعه بازرگانی داخلی منتشر کرده است و به هیچ عنوان در این مصاحبه صحبتی مبنی بر اینکه عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی موقتی است، عنوان نشده است.

  • روزنامه حریت چاپ ترکیه تیتر یک خود را به موضوع نیروهای موسوم به جهادی اروپایی اختصاص داده است که از جای‌جای اروپا سرازیر سوریه می‌شوند تا به گرو‌ه‌های تروریستی مخالف اسد بپیوندند. این روزنامه می‌نویسد که آنکارا در نهایت تصمیم گرفت نیروهایی که از اروپا برای جنگ داخلی سوریه به مخالفان اسد می‌پیوندند را در لیست سیاه قرار دهد. بر این اساس آنکارا اعلام کرد که این نیروها را به عنوان نیروهای تروریستی خواهد شناخت. این در شرایطی است که رئیس اف. بی. ‌آی آمریکا نیز نگران این نیروهای جهادی است که به سوریه سرازیر می‌شوند.