شماره روزنامه ۶۰۴۶
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای‌اقتصاد: اولین باغ ترویجی و مقایسه‌ای ارقام تجاری و پایه‌های رویشی حاصل از کشت بافت به همت یک مجموعه کشاورزی دانش‌بنیان و با مشارکت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.
  • دنیای‌اقتصاد: در چند سال گذشته، Pinduoduo به طور گسترده‌ای خود را به عنوان قوی‌ترین رقیب علی بابا مطرح کرده است. در حالی که علی‌بابا در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر حضور ۸۶۳میلیون مصرف‌کننده فعال سالانه را در سراسر پلت‌فرم‌های خرده‌فروشی خود گزارش داد، کاربران فعال ماهانه پیندودو در سه‌ماه منتهی به سپتامبر از ۷۴۰ میلیون نفر فراتر رفت. پیندودو شرکت تجارت الکترونیک چینی است، که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد.
  • دنیای‌اقتصاد: با انتشار صورت‌های مالی شش‌ماهه برای شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال مشخص شد که این شرکت در 6ماه نخست سال‌جاری حدود یک هزار و 399میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته ؛ این درحالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل حدود 771میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرده بود و از این بابت 81درصد افزایش در درآمدهای عملیاتی داشته است. این موضوع عمدتا مربوط به افزایش تعداد و نرخ فروش محصولات شرکت از جمله گوساله نر، بزغاله نر، شیربز و کود حیوانی بوده است. شرکت پیش‌بینی می‌کند در 6ماه دوم سال محصولات گوشتی شرکت با افزایش قیمت روبه‌رو شود و از این رو درآمدهای عملیاتی 6ماه دوم به حدود یک‌هزار و 600میلیاردریال برسد.
  • دنیای‌اقتصاد: با هوشمندسازی گلخانه‌ها کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی ‌۷۰درصد افزایش داشته است. مدیر عامل شرکت گروتک گفت: فعالیت ما در حوزه هوشمندسازی گلخانه‌ها و به‌طور تخصصی دستگاه‌های تغذیه و آبیاری کشت هیدروپونیک است که این مدل کشت تا ۷۰درصد افزایش کمیت و کیفیت دارد.
  • دنیای‌اقتصاد: ظرفیت فعلی تولید صنعت پتروشیمی ‌در ایران ۹۰میلیون تن است که با تکمیل ۶۵ طرح فعال تا سال ۱۴۰۶ به ۱۳۵ میلیون تن می‌رسد. در همین حال با اجرای طرح‌های پیشران حدود 5/ 3 میلیون تن محصول متنوع به ظرفیت تولید پتروشیمی ‌افزوده می‌شود. این صنعت در سال گذشته، حدود ۳۴میلیون تن محصول تولید و میزان ۲۴ میلیون تن آن را صادر کرده و بر این اساس توانسته درآمدی معادل ۱۵ میلیارد دلار داشته باشد.
  • دنیای‌اقتصاد: یک پترو پالایشگاه جدید در نزدیکی پالایشگاه ستاره‌خلیج فارس احداث می‌شود. پروژه پتروپالایشگاه 300هزار بشکه‌ای شهید سلیمانی طبق طرح مطالعاتی که در معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حال بررسی است، قرار است در شهر بندرعباس و در نزدیکی پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث شود. خوراک این طرح از خط لوله گوره به جاسک تامین خواهد شد و مجموع سرمایه‌گذاری آن حدود 8 تا 10 میلیارد دلار برآورد شده است. پتروپالایشگاه‌ها نسل جدیدی از پالایشگاه‌ها هستند که بر تجمیع مجتمع‌های پالایش و پتروشیمی ‌تاکید دارند. توسعه پتروپالایشگاه‌ها باعث افزایش سودآوری و بالا رفتن توان رقابت در بازار‌های نفتی می‌شود. بر این اساس در مجتمع‌های پتروپالایشگاهی هدف تنها تولید سوخت از بنزین، نفت و گاز…
  • دنیای‌اقتصاد: سیستم پایش آنلاین شرکت پلیمر آریاساسول به سامانه پایش فراگیر محیط زیست متصل شد. این شرکت به عنوان شرکتی پیشرو در راستای اجرای الزامات قانون هوای پاک، نسبت به اتصال سیستم پایش لحظه‌ای (آنلاین) به سامانه جامع محیط زیست کشور (Iranemp) اقدام کرد.بنا بر مقررات سازمان حفاظت محیط زیست و قانون هوای پاک، واحدهای صنعتی موظف به نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پایش برخط لحظه‌ای (آنلاین) و ارسال اطلاعات روزآمد به مرکز پایش سازمان حفاظت محیط زیست هستند. در این راستا، از سال ۱۳۹۵ شرکت پلیمر آریاساسول اقدام به نصب سیستم پایش برخط لحظه‌ای (آنلاین) روی دودکش‌های واحد الفین خود کرده و نسبت به پایش و کنترل میزان گازهای خروجی از این دودکش‌ها اقدام کرده است که به تازگی بنا بر الزامات نوین سازمان محیط زیست و بنا بر قانون…
  • دنیای اقتصاد: بلندترین برج صنعت پتروشیمی‌ایران با موفقیت نصب شد. با نصب پنجمین قطعه از بلندترین برج پتروشیمی‌ایران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها، نصب کامل آخرین قطعه این برج نیز طی روزهای آینده به پایان می‌رسد.
  • دنیای اقتصاد: حسین صفاری نوش‌آبادی با مصوبه هیات‌مدیره شرکت به عنوان سرپرست شرکت پتروشیمی غدیر جایگزین سید محسن شمس شد و به زودی مراحل عضویت در هیات مدیره شرکت پتروشیمی غدیر را طی خواهد کرد. این انتخاب در حالی شکل گرفته که این شرکت به تازگی پروژه تعمیراتی خود را همزمان با افزایش تولید ۱۱۵درصدی در رزومه خود داشته است. همچنین تعویض و نوسازی سه دستگاه مبدل واحد وینیل کلراید منومر‌(وی‌سی‌ام) و بازسازی یک دستگاه مخزن ذخیره‌سازی افزون‌ بر عملیات تمیزکاری و تعمیرات هفت رآکتور واحد «پی‌وی‌سی» و رفع نشت و شکستگی لاین خروجی رآکتورها بدون حادثه و با استفاده از توان کارشناسان داخلی پتروشیمی از دیگر موفقیت‌های این شرکت است.
  • دنیای‌اقتصاد: دولت در نظر دارد ۱۸درصد سهام باقیمانده خود در هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس را از طریق مزایده به فروش رساند. بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی این سهم به طور بلوکی به مزایده گذاشته و فروخته شود. با توجه به ارزش ویژه مدیریتی این سهام باقیمانده، در صورتی که این سهم به صورت بلوکی فروش نرود احتمال تفکیک به سه بلوک هم منتفی نیست. سازمان خصوصی‌سازی همچنین شرایط واگذاری را مطابق مقررات سازمان درباره شرکت‌های بورسی اعلام کرده که بر اساس آن ارزش پایه بلوک قیمت تابلو به علاوه اضافه درصدی است که هیات واگذاری تصویب می‌کند، البته مبلغ نقد و اقساط و دوره تقسیط هم تعیین می‌شود.