شماره روزنامه ۶۰۴۲
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • در تاریخ 20 بهمن در صفحه 29 روزنامه «دنیای اقتصاد» به دو شرکت ایران‌ایر و هما اشاره شده بود که به لحاظ حقوقی شخصیت واحدی دارند که به‌این ترتیب تصحیح می‌شود.

    .
  • خبرگزاری فارس: شرکت مخابراتی AT&T می‏گوید آماده راه‌اندازی آزمایشی شبکه مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه است و آزمایش‏های ضروری در این زمینه را تا قبل از پایان سال 2016 میلادی انجام خواهد داد. پیش از این ورایزون هم اعلام کرده بود شبکه نسل پنجم تلفن همراه خود را به‌طور آزمایشی ظرف چند ماه آینده راه‌اندازی می‌کند. شبکه‌های نسل پنجم 10 تا 100 برابر سریع‌تر از شبکه‌های نسل چهارم یا 4G LTE هستند و به عنوان مثال از طریق آنها می‌توان یک برنامه تلویزیونی را در عرض کمتر از سه ثانیه بارگذاری کرد.

  • گروه دیپلماسی: در ششمین مناظره انتخاباتی دو نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برنی سندرز بار دیگر از عادی‌سازی مناسبات با ایران دفاع کرد. اما هیلاری کلینتون گفت پیش از اینکه حتی بتوان به عادی‌سازی روابط فکر کرد، کارهای زیادی وجود دارند که باید انجام شوند. این مناظره روز پنج‌شنبه ۲۲ بهمن انجام شد. چگونگی روابط با ایران پیش از این نیز یکی از موضوعات مهم مطرح در مناظره‌های دو نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

    در این مناظره نیز سناتور سندرز گفت: «حرف زدن با دوستان آسان است، حرف زدن با دشمنان است که کار سختی ا‌ست.

  • آی‏تی‏ایران: Gene Munster، تحلیلگر Piper Jaffray در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که پروژه‏های تحقیقاتی فعلی اپل در زمینه تکنولوژی‏های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در نهایت به حذف کامل آی‌فون خواهند انجامید. حذف گوشی هوشمند شاخص اپل از طریق جایگزینی با تکنولوژی واقعیت مجازی انجام خواهد شد اما این فرآیند به چیزی در حدود 15 سال زمان نیاز خواهد داشت.

    دستگاه‏های واقعیت مجازی در واقع گجت‏های الکترونیکی هستند که از مجموعه مشخصی از سنسورها و دوربین‏ها بهره گرفته تا تصاویر مجازی را در قالب شبیه‏سازی از زندگی واقعی، پیش روی کاربر قرار دهند.

  • ایلنا:علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با فرانس‌۲۴ گفت: ایران به‌دنبال جایگاه طبیعی خودش در منطقه است و به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیست. وی افزود: «جوان بودن، ماجراجوبودن و آماتور بودن حکومت فعلی سعودی، کار دشواری در منطقه ایجاد می‌کند. »

    پیام جمهوری‌خواهان به ایران

    همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه سفر خود به استان یزد، صبح روز پنج‌شنبه ضمن حضور در جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن گفت: در جریان مذاکره تبادل زندانیان، رقبای جمهوری‌خواه دولت فعلی آمریکا که مدعی انسان‌دوستی و حقوق بشرند، به ما پیام دادند که این افراد را تا انتخابات ریاست جمهوری آزاد نکنید، اما ما بر اساس اراده مستقل…

  • آی‏تی‏ایران: ماه‏ها است که خبرها و شایعات مختلفی در خصوص مشخصات گوشی هوشمند جدید اچ‏تی‏سی، One M10 (با کد Perfume) در فضای وب منتشر می‏شود. این در حالی است که طرفداران اچ‏تی‏سی منتظرند تا بالاخره پس از مدت‏ها شاهد بازگشت باشکوه این برند به بازار باشند. اگرچه تا پیش از این عنوان می‏شد این دستگاه هوشمند جدید اچ‏تی‏سی در نمایشگاه MWC ماه جاری میلادی در معرض نمایش قرار خواهدگرفت اما آن‏طور که از شواهد امر پیدا است، رونمایی از پرچمدار جدید اچ‏تی سی به 11 آوریل (23 فروردین ماه سال آتی) موکول خواهد شد تا در رویدادی ویژه که در لندن برگزار خواهد شد شاهد نمایش این محصول جدید باشیم.

  • گروه دیپلماسی: سیدعباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اصفهان از روزهای دشوار مذاکرات سخن گفت و افزود: «بارها در مذاکرات به جایی رسیدیم که می‌گفتیم دیگر نمی‌شود. » عراقچی تاکید کرد: «همه می‌دانند ما در دوران مذاکرات در خارج و داخل چه مصیبت‌هایی داشتیم ولی کسی خبر نداشت وقتی خدمت رئیس‌جمهور می‌رفتیم چه مشکلاتی داشتیم. » او که روز 19 بهمن از رئیس‌جمهوری نشان درجه دو لیاقت و مدیریت گرفت در گفت‌وگو با معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه گفت: «شاید حداقل دو، سه جلسه با دکتر ظریف و آقای روانچی خدمت دکتر روحانی رسیدیم و گفتیم واقعا نمی‌شود و ایشان بود که به ما روحیه می‌داد.

  • دنیای اقتصاد: متخصصان FBI هنوز موفق نشده‏اند به اطلاعات رمزگذاری شده موجود روی گوشی یکی از دو تروریستی که در تاریخ 2 دسامبر موجب کشته شدن 14 نفر در سن برناردینو شدند، دسترسی پیدا کنند. این شکست، دومین مورد مشابهی است که در طول چندماه اخیر به وقوع پیوسته تا تحقیقات این سازمان به نقطه تاریک برسد و پلیس هیچ سرنخی از آنچه در قالب مکالمه میان این زوج تروریست (پیش از درگیری با پلیس و کشته شدن خود تروریست‏ها در جریان این درگیری) اتفاق افتاده بود نداشته باشند. جیمز کومی، افسر FBI با حضور در کمیسیون اطلاعات سنا گفت: «ما همچنان گوشی یکی از دو تروریست را در اختیار داریم اما با گذشت دو ماه هنوز قادر به رمزگشایی اطلاعات آن نبوده‏ایم.

  • علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز پنج‌شنبه در سخنانی گفت: «رآکتور آب سنگین اراک ظرف 3 تا 4 سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. » به گزارش خبرگزاری فارس، صالحی افزود: «‌برجام به پایان رسید و توانستیم حقوق هسته‌ای خود را تثبیت کنیم بنابراین هم‌اکنون باید با امید به جلو نگاه کنیم. »

    محل دقیق اورانیوم خارج شده

    در عین حال استفان مول، هماهنگ‌کننده ارشد آمریکا در امور برجام روز پنج‌شنبه در رابطه با صدور بیش از ۱۱ تن اورانیوم غنی‌شده ایران به روسیه و دریافت ۱۹۷ تن کیک زرد و نگرانی‌هایی که داخل آمریکا در این رابطه وجود دارد، اطمینان داد که ذخایر یاد شده به شکل مناسبی تحت کنترل است.

  • سفیر ایران در مالزی در مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت که توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 به تقویت صلح، امنیت و ثبات در غرب آسیا کمک کرده است.

    به گزارش «ایسنا»، مرضیه افخم که در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در هتل رویال چولان کوالالامپور سخن می‌گفت، اظهار کرد: نگاه دولت ایران در روابط خارجی همواره بر پایه احترام متقابل و مشارکت سازنده بوده است. او به مناسبات دیرین دو کشور ایران و مالزی و توسعه آن پس از پیروزی انقلاب اشاره کرده و گفت: در حال حاضر جامعه ایرانیان مقیم مالزی متشکل از بیش از 40 هزار نفر است که در میان آنها استادان دانشگاه، فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان و دانشجویان هستند و این جامعه به فرصت‌ها و قابلیت‌ها برای همکاری بیشتر بین دو کشور افزوده ا…