شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • یکی از محدودیت‌های اعمال‌شده برای مسابقات لیگ برتر در دوران کرونا، در نظر گرفتن سقف حضور خبرنگاران و عکاسان در بازی‌ها است. به این ترتیب قرار است در هر مسابقه نهایتا 10 نفر از اصحاب رسانه حق حضور در ورزشگاه را داشته باشند که از بین آنها هم پنج نفر عکاس خواهند بود. به این ترتیب خبری از نشست‌های مطبوعاتی مرسوم نیز نخواهد بود. نهایتا یکی، دو نفر در محل نشست حاضر می‌شوند و اصل کنفرانس جنبه آنلاین خواهد داشت. این نمایی از سالن کنفرانس ورزشگاه شهدای فولاد اهواز است؛ هرچند نه مربیان استقلال و نه فولاد در نشست حاضر نشدند تا همین دو عزیز هم چیزی برای انعکاس نداشته باشند!
  • دلبری‌های دو محبوب غایب همچنان ادامه دارد. روز چهارشنبه در حاشیه بازی تیم رسانه ورزش- جایی که علی کریمی و عادل فردوسی‌پور همبازی هستند- اصحاب رسانه و باشگاه پرسپولیس تابلو فرش زیبایی منقش به تصویر جادوگر فوتبال ایران به او اهدا کردند. البته مسوولیت تقدیم این تابلو، مشخصا به عادل سپرده شد تا یک قاب دیدنی برای عکاسان خلق شود.
  • اخیرا خبری در رسانه‌های قطری منتشر شد مبنی بر اینکه مدیران باشگاه پرسپولیس برای جذب بازیکن سابق خود تلاش می‌کنند. با این حال سرمربی تونسی تیم السیلیه قطر به انتقال احتمالی کریم انصاری‌فرد به پرسپولیس واکنش نشان داد. سامی طرابلسی در این مورد گفت: «فکر نمی‌کنم این کار عملی شود. انصاری‌فرد در السیلیه خواهد ماند، زیرا او برای فصل آینده نیز با ما قرارداد دارد. اگر کریم بخواهد به پرسپولیس برود این موضوع در اختیار مدیران تیم السیلیه است و آنها باید تصمیم بگیرند.»
  • مسوول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر از سهل‌انگاری برخی بازیکنان در مورد انجام پروتکل‌های بهداشتی انتقاد کرد. سهیل مهدی گفت: «مسابقه اول را حمل بر این می‌کنیم که قوانین جدید است و بازیکنان و دیگر اعضا ناآشنا با این قوانین بودند. اما امیدواریم ازطریق باشگاه‌ها و تذکر به تیم‌ها شاهد رعایت بیشتر پروتکل‌ها توسط بازیکنان باشیم.»
  • نتیجه آخرین تست اعضای سپاهان قبل از شروع بازی‌های‌شان در لیگ برتر منفی شد. سخنگوی باشگاه سپاهان در این خصوص گفت: «روز پنج‌شنبه از همه اعضای تیم تست کرونا گرفته شد که خدا را شکر جواب همه منفی بود و بدون مشکلی برای مسابقه پیش رو آماده می‌شویم.» سپاهان روز دوشنبه از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود. در هفته‌های گذشته تست امید نورافکن و دو عضو دیگر تیم سپاهان مثبت شده بود که حالا آنها هم مشکلی بابت همراهی تیم‌شان ندارند.
  • کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روسیه به‌دنبال از سرگیری دیدارهای لیگ برتر فوتبال احکامی را به‌خاطر نقض قوانین و پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با شیوع ویروس کرونا در تمرینات و مسابقات صادر کرد. سردار آزمون، بازیکن تیم زنیت سن‌پترزبورگ به‌دلیل نقض پروتکل‌های بهداشتی در دیدار هفته گذشته برابر تیم زسکا مسکو 20 هزار روبل جریمه شد. سردار در ترکیب اصلی تیم زنیت قرار داشت اما در دقیقه 73 با آلکس سوتورمین، تعویض شد.
  • سایت کانال المپیک در گزارشی به بررسی وضعیت حسن یزدانی، آزادکار ایرانی پرداخت که دارنده مدال طلا در دوره قبل این رقابت‌ها است. در این گزارش آمده است: این ورزشکار در کشور خود بسیار مورد توجه است و القاب زیادی به او داده شده که از جمله لقب پادشاه است. او درباره این موضوع با فروتنی می‌گوید: «امیدوارم بتوانم امیدها و انتظارات زیادی را که از من هست برآورده کنم.»
  • تیم بسکتبال نانجینگ در چهارمین بازی خود از مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ چین (CBA)، با حساب ۱۰۵ بر ۱۰۳ مقابل گوآنجو به برتری رسید. در این بازی حامد حدادی سنتر و ستاره ایرانی تیم نانجینگ، عملکرد درخشانی داشت و با کسب ۱۲ امتیاز و ثبت ‌۱۸ ریباند، ۶ پاس گل و یک بلاک شات، دبل دبل کرد. این دومین پیروزی تیم نانجینگ در مرحله پلی‌آف رقابت‌ها بود.
  • فدراسیون جهانی فوتبال یک نهاد به‌شدت ثروتمند است که از رهگذر گردش مالی هنگفت این رشته ورزشی، همیشه جیب پرپولی دارد. فیفا به بهانه‌های مختلف به زیرمجموعه‌هایش در سراسر جهان سود مالی می‌رساند؛ از مقرری منظم سالانه به تمام فدراسیون‌های عضو تا جایزه‌های چشمگیر در ازای صعود به جام‌جهانی و کسب موفقیت در این تورنمنت یا دیگر مسابقاتی که زیرنظر فدراسیون جهانی برگزار می‌شود. حالا هم فیفا تصمیم گرفته در شرایط خاص کرونا، 5/ 1 میلیارد دلار از ذخایرش را به‌صورت وام بلاعوض برای پوشش خسارات ناشی از این ویروس اختصاص بدهد. اصل خبر را سایت رسمی فیفا اعلام کرده، اما هنوز کم‌وکیف تخصیص این کمک‌ها روشن نشده است.
  • لیونل مسی چهارشنبه ۳۳ ساله شد. یک گروه از هواداران فوتبال دربنگلادش درحالی که به مناسبت ۳۳ سالگی این فوق‌ستاره دورهم جمع شده بودند به‌خاطر زیرپا گذاشتن قوانین دربحران کرونا جریمه شدند. این جشن در یکی از رستوران‌های چوادانگا (یکی از شهرهای بنگلادش) برگزار شد که ۱۵ نفر در آن شرکت داشتند و ۱۰۰ تاکا (04/ 1 یورو) جریمه شدند. همچنین صاحب رستوران ۶۰۰۰ تاکا (۶۳ یورو) جریمه شد چون تا دیروقت رستورانش را باز نگه داشته بود. با وجود اینکه بنگلادش فوتبال قدرتمندی ندارد اما مسی در این کشور آسیایی بسیار محبوب است.