شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • آزاده باقری
    «ورود گردشگران‌خارجی به کشور با رشد مثبت چهار درصدی در سال ۹۶ روبه‌رو شده‌است»؛ این آماری است که علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرده و گفته است: «رشد گردشگری‌ورودی به کشور در اوایل سال گذشته منفی سه درصد بود که تلاش شد در انتهای سال این رشد منفی به صفر برسد که در نهایت ورود گردشگران‌خارجی با رشد مثبت چهار درصد در سال ۹۶ همراه شد.»
  • براساس تصمیم جدید دولت چین که به سفارت این کشور در تهران ابلاغ شده است، از 13 اردیبهشت‌ماه امسال میزان حداقل مانده حسابی که اتباع ایرانی باید به‌عنوان سند تمکن مالی به سفارت این کشور جهت دریافت روادید سفر ارائه کنند، به رقم 40 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
  • غلام‌حیدر ابراهيم‌باي سلامي / مديرعامل هگتا
    ایران دارای جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی فراوان و در واقع یک «کشور موزه» است. از این رو تقاضا برای بازدید از ایران در حال افزایش است. با این‌همه، شهرهای مهم کشور با کمبود هتل و اقامتگاه مواجه است. بر اساس گزارش رقابت‌پذیری سفر و گردشگری شورای اقتصاد در سال 2017، ایران در بین 136 کشور دنیا از نظر شاخص تعداد هتل بر حسب هر صد نفر، رتبه 116 جهان را دارد.
  • معاون میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به تصمیم‌گیری‌های اخیر درباره وضعیت کاخ مروارید کرج اظهار کرد: «پیش از ایام نوروز رئیس سازمان میراث فرهنگی در سفری به استان از کاخ مروارید بازدید کرد و قول داد با اقداماتی وضعیت نابسامان این بنای تاریخی را بهبود بخشد. در همین راستا حدود دو هفته پیش معاون میراث فرهنگی سازمان نیز از این مجموعه بازدید و بر لزوم آغاز فرآیند مرمت این بنای تاریخی تاکید کرد.» به گزارش «ایسنا» حسین امین‌افشار افزود: «پس از این بازدیدها، مقرر شد اعتبار مناسبی برای مرمت و بازسازی این مجموعه در سال جدید اختصاص یابد تا بتوانیم این بنای ارزشمند را نجات دهیم.»
  • انگار قسمت پرسپولیسی‌ها این است که حتی در روزهای شادمانی هم سوژه‌ای برای نگرانی داشته باشند. اگر جشن قهرمانی پارسال پرسپولیس به‌خاطر روی سکو نیامدن هانی نوروزی و نیز حرف‌های عجیب و غریب مهدی طارمی تلخ شد، این بار دوست قدیمی مهاجم بوشهری بود که ماموریت جنجال‌آفرینی در شب جشن را بر عهده گرفت. محسن مسلمان که نیمکت‌نشینی ناگهانی او در ثلث آخر مسابقات لیگ به یک سوژه جنجالی و کشدار تبدیل شد، در دیدار پایانی برابر سپیدرود بعد از مدت‌ها 20دقیقه فرصت بازی پیدا کرد.
  • هفته پایانی لیگ دسته یک فوتبال امروز با ۹ دیدار هم‌زمان برگزار خواهد شد و در نهایت دو تیم مجوز حضور در مسابقات فصل آینده لیگ برتر را دریافت می‌کنند. سه تیم برای رسیدن به لیگ برتر شانس صعود دارند. نفت مسجد سلیمان با ۶۴ امتیاز در صدر جدول لیگ یک ایستاده است. همچنین یکی از دو تیم خونه به خونه و نساجی مازندران که ۶۱ امتیاز دارند، گزینه بعدی صعود هستند.
  • سرمربی تیم‌ملی ایران از کمپ تمرینی المپیاکوس دیدن کرد. رسانه‌های یونانی با انتشار تصویری از کارلوس کی‌روش در کمپ تمرینی باشگاه المپیاکوس در شهرک رنتی مدعی شدند کی‌روش در نشستی که با کریستین کارمبئو مدیرفنی فرانسوی باشگاه و همچنین سرمربی جدید پرتغالی المپیاکوس داشت از شرایط جسمانی و روحی دو ستاره ایرانی حاضر در این تیم مطلع شد. همچنین کی‌روش بازدید کاملی نیز از کمپ باشگاه المپیاکوس داشت تا در صورت تغییر محل بازی ایران با یونان از استانبول به آتن مقدمات برپایی اردوی تیم‌ملی در این کمپ را فراهم کند. کی‌روش نشستی نیز با کریم انصاری‌فرد و احسان حاج‌صفی دو شاگرد خود داشت.
  • استقلالی‌ها قبل از ترک اصفهان با یک اتفاق عجیب روبه‌رو شدند. به گزارش «ایسنا» مانند فصول گذشته که استقلالی‌ها میهمان یکی از هواداران می‌شوند، قرار بود اعضای این تیم بعد از بازی با سپاهان به باغ یکی از هواداران بروند و بعد از صرف شام راهی فرودگاه شوند ولی ظاهرا مکان میهمانی چندان جالب نبوده و به همین دلیل کادرفنی این تیم از جمله شفر ترجیح دادند از اتوبوس پیاده نشوند و بعد از توقفی کوتاه، اتوبوس راهی فرودگاه شد و استقلالی‌ها به تهران برگشتند. ظاهرا مکان مورد نظر در فضایی نه‌چندان زیبا و غیربهداشتی بوده و این مساله باعث ناراحتی آبی‌ها شده است.
  • رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال از تغییر در مقررات نقل‌وانتقالات خبر داد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، احمدرضا براتی گفت‌: «فیفا اخیرا تغییرات بسیار مهمی را در مقررات نقل‌وانتقالات و تعیین وضعیت اعمال کرده و این تغییرات در شورای فیفا به تصویب رسیده‌ و از تاریخ یازدهم خردادماه امسال برای کلیه فدراسیون‌ها و از جمله فدراسیون فوتبال ایران لازم‌الاجرا هستند. موضوع این تغییرات درباره مواد مرتبط با ثبت قراردادها، فسخ، غرامت ناشی از فسخ و احکام مالی هستند و با توجه به این تغییرات، قطعا مقررات نقل‌وانتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال ما نیز تغییراتی خواهد داشت.»
  • رئیس باشگاه ماریتیمو به دفاع از امیر عابدزاده، درواز‌ه‌بان ایرانی این تیم برابر ادعاهای برخی رسانه‌های پرتغالی پرداخت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلوس پریرا گفت: «این روشی بزدلانه و بی‌رحمانه به منظور رسیدن به پیروزی به هر قیمتی است و چیزی برای فوتبال پرتغال به ارمغان نخواهد آورد. اگر برخی سعی دارند تا با این کار روحیه امیر را خراب کنند، باید بگویم که این کار تنها باعث افزایش انگیزه او می‌شود. آنها به‌دنبال این هستند که با این ادعاها تیم ماریتیمو را بی‌ثبات کنند، اما قطعا موفق به انجام این کار نخواهند شد.»