شماره روزنامه ۶۰۴۴
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • آناهیتا جمشیدنژاد

    مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

    منبع: justlanded

    نباید انتظار داشته باشید که یک رابطه کاری با تایلندی‌ها به سرعت پیش برود. تایلندی‌ها زمان زیادی برای شناخت شما صرف خواهند کرد. ارتباطات کاری همیشه رسمی است و در این میان کاربرد زبان بدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. احترام به مرتبه و سن در جامعه تایلندی ضروری است. بزرگ‌ترین فرد در هر گروه فرد ارشد محسوب می‌شود و باید با احترام با او برخورد شود. به دلیل اهمیت تایلندی‌ها به احترام و ادب، اغلب نه گفتن برای آنها بسیار سخت است؛ بنابراین به هر نوع علامت منفی در زبان بدن آنها توجه کنید.

  • استارت‌آپ‌های تکنولوژی حالا به‌راحتی می‌توانند با شرکت‌های بزرگ تکنولوژی رقابت کنند
  • علی کفاشیان روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. رئیس فدراسیون فوتبال از جهات مختلف تحت فشار است. پرونده فساد در فوتبال، عدم تحقق خواسته‌های کارلوس کی‌روش، اصطکاک ایران و عربستان که در فوتبال بیشتر از هر جای دیگری نمود پیدا کرده و البته رسیدن او به روزهای پایانی عمر ریاستش بر فدراسیون فوتبال باعث شده است دیگر از خنده‌های آشنای آقای رئیس خبری نباشد. او دیروز در یکی از متفاوت‌ترین مصاحبه‌هایش طی 8 سال گذشته، نشان داد که از دشواری‌های موجود تاثیر پذیرفته است: «موارد زیادی وجود داشته، از ممنوع‌التصویری در صداوسیما گرفته که نشان می‌دهد صداوسیما با ما لج کرده است تا بقیه کسانی که مشخص نیست چرا این رفتارها را می‌کنند.

  • معمولا رکوردهای هر صنعتی نه تنها به‌عنوان الگوهایی قابل بررسی مورد توجه فعالان آن صنعت قرار می‌گیرند، بلکه برای مردم عادی نیز از جذابیت برخوردار هستند. صنعت ریلی جهان نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید این پرسش در ذهن هر کسی مطرح شود که غیر از سرعت قطارها چه رکوردهای دیگری در این صنعت ممکن است مطرح باشد. در زیر به نمونه‌هایی از این رکوردهای جهانی در صنعت ریلی می‌پردازیم:
    1- پرترددترین ایستگاه قطار جهان:

    گرچه هندی‌ها مدعی هستند ایستگاه قطار «چهاتراپاتی شیواجی» در هند در هر روز میزبان سه میلیون مسافر است، اما از آنجا که آمار دقیق آن به اثبات نرسیده است، ایستگاه شینجوکو در شهر توکیوی ژاپن در رکوردهای گینس به‌عنوان پرترددترین ایستگاه قطار جهان به ثبت رسیده است.
  • دنیای اقتصاد، اصفهان: باند دوم جاده نائین به انارک (طریق الرضا) با اعتبار 98 میلیارد ریال به فرمان رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور استاندار اصفهان بهره‌برداری شد. رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در مراسم افتتاح این طرح گفت: جاده نائین انارک - خور طبس یکی از طرح‌های مهم راه‌سازی و بخشی از جاده معروف طریق‌الرضا است که محور دوبانده نایین - انارک با طول 70 کیلومتر بخشی از آن است.

    وی با اشاره به اینکه امسال ۱۳۷۵ طرح با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در اصفهان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: ۷۵ درصد از این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده‌اند.

  • بخشی از مردم ایران، پیرو کمپینی که آنها را به دیدن ایران در نوروز پیش‌ رو به جای ترکیه و دبی دعوت می‌کند تصمیم دارند به سفرهای داخلی بپردازند؛ اما مساله این است که بسیاری از جاذبه‌های ایران برای آنها ناشناخته است. از این‌‌رو «دنیای اقتصاد» تصمیم دارد تا نوروز 60 جاذبه عمدتا ناشناخته کشور را معرفی کند. در هجدهمین سفر خود سری به ازنا در استان لرستان می‌زنیم.

    ازنا یکی از شهرستان‌های لرستان است که در 20 کیلومتری شهرستان الیگودرز واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد. ازنا را به واسطه اشترانکوه، دریاچه گهر و طبیعت و دشت‌های دیدنی‌اش نباید از دست داد که ترکیبی بی‌نظیر در پیش چشمان هر ببینده‌ای بر جا می‌گذارد.
  • گروه دیپلماسی: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که با هدف شرکت در نشست مونیخ برای سوریه و نیز کنفرانس امنیتی مونیخ موسوم به «داووس امنیتی» به این شهر آلمان سفر کرده است با اشاره به اینکه زمان حل و فصل بحران سوریه گذشته است، ضرورت این امر که غرب و کشورهای منطقه باید در اسرع وقت، خطر گروه افراطی داعش و واقعیات منطقه‌ای را درک کنند، مورد تاکید قرار داد. ظریف روز پنج‌شنبه در بدو ورود به شهر مونیخ در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های ایرانی افزود: «کشورهای غربی و منطقه‌ای باید واقعیات مبارزه مشترک همه‌جانبه با افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی را درک کرده و به راه‌حلی معقول جهت پایان دادن به بحران سوریه برسند.

  • محمود اسلامیان / عضو هیات نمایندگان اتاق ایران

    فولاد در دنیا فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است، اتفاقات دهه گذشته و توسعه تولید فولاد در چین از صد میلیون تن به رقم عجیب و باورنکردنی نزدیک به 860 میلیون تن باعث اتفاقات بسیار مهمی در این عرصه شد. تا دوره‌ای که چین رشد اقتصادی دورقمی را تجربه می‌کرد، تولیدات فولادی این کشور در داخل مصرف می‌‌شد. اما کاهش این رشد و صدور 100 تا 150 میلیون تن از تولید فولاد چین به بازارهای جهانی کاهش شدید قیمت‌های جهانی را به‌دنبال داشت. این روند طی دو سال گذشته آسیب بسیاری به فولادسازان دنیا وارد کرده است، علاوه‌بر آن با کاهش ارزش روبل و سایر ارزهای کشورهای شمالی صادرات فولاد این کشورها نیز توجیه بیشتری پیدا کرد.

  • آنا بروچوسکایا
    نویسنده: آنا بروچوسکایا

    خیزش ملی‌گرایی راست‌گرا و بیگانه‌هراسی همزمان، در جامعه روسیه احساس طرد شدن را در مسلمانان روسیه به وجود آورده است. رسانه‌های تبلیغاتی داعش با زیرکی این گرایش‌ها را برجسته می‌کنند و از آنها به‌عنوان ابزار سربازگیری به منظور دشمن‌سازی برای حکومت روسیه و حمایت از ایده‌های پان اسلامی، استفاده می‌کنند. داعش همچنین با مهارت احساسات ایدئولوژیک را به بازی می‌گیرد تا افراد موفق خانواده‌های ثروتمند را که شکایتی از حکومت روسیه ندارند، جذب کند.

    این کار تاثیر عمیقی داشته است.

  • گروه بازرگانی: دبیر کل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این کانون و همتای ایتالیایی آن، حضور و استقبال بنگاه‌های صنایع غذایی در نشست مشترک ایران و ایتالیا را سطح بالا ارزیابی کرد و گفت: از مهم‌ترین اهداف کانون در جریان سفر هیات ایتالیایی به ایران برقراری روابط دوجانبه با هدف رونق اقتصادی صنعت غذا در ایران بود که لازم است این روابط را به بنگاه‌ها و شرکت های ایرانی انتقال دهیم. کاوه زرگران عنوان کرد: کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران پس از عقد تفاهم‌نامه با همتای فرانسوی از سه ماه قبل برنامه‌ریزی عقد تفاهم‌نامه همکاری با همتای ایتالیایی خود را انجام داده بود و در سفر ماه گذشته به ایتالیا اجرای آن نهایی و مقرر شد تا با حضور یک هیات تخصصی غذایی از کشور ایتالیا…