شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • قرارداد کریم باقری با تیم ملی تمام شده و گویا فدراسیون فوتبال چندان تمایلی به تمدید آن ندارد. چرا؟ یکی از دلایلش این است که می‌‌‌گویند دستمزد باقری بالاست و نوعی هزینه بیخود برای فدراسیون فوتبال به شمار می‌‌‌آید. تازه بگذریم از اینکه هنوز تکلیف اسکوچیچ، سرمربی تیم هم روشن نیست، چه برسد به دستیاران او! خبری که از فدراسیون به بیرون درز کرده این است که هر بازی حضور کریم باقری روی نیمکت تیم ملی حدود صد‌میلیون تومان هزینه دارد. بخشی از افکار عمومی هم در قبال این خبر موضع گرفته و آقا کریم را زیر سوال برده است. این مطلب در دفاع از باقری نیست. اگر حقش است در تیم ملی باشد و می‌‌‌ارزد که این پول را به او بدهند، باید نگه‌‌‌اش داشت، اما اگر حقش نیست، حتی یک ریال هزینه اضافی در این بخش هم ناصواب و غیرقابل توجیه است. با…
  • از جمله اخبار خرسندکننده فوتبال ایران طی روزهای اخیر، گلزنی ‌اللهیار صیادمنش در بازی با کاردیف برای هال‌‌سیتی بود. جالب است بدانید کلا پوشش خبری روی این مهاجم 20 ساله در جزیره زیاد است و آنها روی او خیلی حساب می‌کنند. پیش از این بازی هم تصویر صیادمنش روی مجله داخلی باشگاه درج شده بود. حالا نخستین گل مهاجم ایرانی با واکنش رسانه‌ها مواجه شده است.
  • یکی از شگفت‌انگیزترین اداوار تاریخ جام حذفی فوتبال در ایران به نیمه‌‌نهایی رسیده و امشب اولین بازی از این مرحله برگزار می‌‌شود. بر این اساس از ساعت 20:30 آلومینیوم اراک میزبان خلبج‌‌فارس ماهشهر خواهد بود. خلیج‌‌فارس بزرگ‌ترین شگفتی‌‌ساز این مسابقات بوده و به‌عنوان تیم دسته دومی با حذف هوادار، نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان به این مرحله رسیده است. باید دید جاه‌‌طلبی‌‌های این تیم خوزستانی ادامه می‌‌‎یابد یا نه. دیگر بازی نیمه‌‌نهایی هم فردا شب بین مس کرمان و نساجی مازندران برگزار می‌‌شود.
  • تیم ملی فوتبال ایران در مسیر آماده‌‌سازی خود برای حضور در جام‌‌جهانی۲۰۲۲ قطر قرار است در ماه‌های خرداد و شهریور دیدارهای دوستانه‌‌ای را برگزار کند. ظاهرا یکی از این بازی‌‌ها که تا حد زیادی قطعی شده است، دیدار با نیوزیلند در قطر است. این تیم اهل اقیانوسیه باید ۲۴خرداد در دیدار پلی‌‌آف جام‌‌جهانی به مصاف کاستاریکا برود و به همین دلیل درصدد برگزاری یک بازی دوستانه قبل از این بازی مهم البته پشت درهای بسته است.
  • تمرینات پرسپولیس بعد از پنج روز تعطیلی روز شنبه در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد و همان‌طور که پیش‌‌بینی می‌‌شد حامد لک دروازه‌‌بان مغضوب پرسپولیس باز هم به‌‌صورت انفرادی تمریناتش را پشت‌‌سر گذاشت. این روزها از علیرضا بیرانوند و محمدرضا اخباری به‌عنوان نفرات مدنظر یحیی گل‌‌محمدی برای جانشینی لک نام برده می‌‌شود.
  • مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس با دو پیشنهاد خارجی روبه‌رو شده اما از آنجا که او تحت قرارداد باشگاه است، به همین خاطر تصمیم‌‌گیرنده در این موضوع نیست. یک باشگاه از کشور امارات و یک باشگاه از کشور قطر خواهان جذب عبدی شده‌‌اند؛ اما هنوز پیشنهاد رسمی خود را به باشگاه پرسپولیس ارسال نکرده‌‌اند. مسوولان این دو باشگاه ارتباطاتی با مدیر برنامه‌های این بازیکن برقرار کرده‌‌اند؛ اما در نهایت باید پیشنهاد رسمی خود را به باشگاه پرسپولیس بدهند. عبدی 4 فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و تصمیم‌‌گیرنده در خصوص آینده او همین باشگاه خواهد بود.
  • پایان ماموریت سیدرضا صالحی امیری در کمیته ملی المپیک موقتا منتفی است و او همچنان می‌‌تواند تا پایان شهریور سال جاری ادامه فعالیت دهد. اخیرا نامه‌‌ای از سوی ابوالقاسم کریمی، معاون اداری و مالی نهاد ریاست‌جمهوری منتشر شد مبنی بر اینکه سیدرضا صالحی‌‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک از اول اردیبهشت1401 حائز شرایط بازنشستگی است و ماموریت او در کمیته ملی المپیک پایان می‌‌یابد. اکنون دوباره نامه جدیدی از سوی نهاد ریاست‌جمهوری به کمیته ملی المپیک ارسال شده و ماموریت صالحی امیری تمدید شده است. محمود عبدالهی، مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک در این مورد گفت: «ماموریت آقای صالحی امیری تا پایان شهریور1401 از سوی نهاد ریاست جمهوری تمدید شده است.»
  • یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول پس از پیروزی 3 بر 2 تیمش مقابل منچسترسیتی در بازی اول مرحله نیمه‌‌نهایی جام حذفی انگلیس و صعود به فینال این رقابت‌‌ها گفت: «به معنای واقعی به تیمم افتخار می‌‌کنم؛ چون باورنکردنی بازی کرد. فکر می‌‌کنم بازی‌‌مان در نیمه اول یکی از بهترین نمایش‌‌هایی بود که تاکنون ارائه داده‌‌ایم. همه کار کردیم و در زمان‌های مناسب گل هم زدیم. کیفیت بازی سیتی جنون‌‌آمیز است. ما سطح کیفی بازی سیتی و سختی غلبه بر این تیم را می‌‌دانستیم؛ اما با بازیکنانی که در تیم‌‌مان داریم توانستیم به این هدف دست پیدا کنیم. می‌‌توانم بگویم بهترین تیم دنیا را بردیم.»
  • باشگاه دورتموند خبر اخیر مبنی بر توافق قطعی بازیکن نروژی این تیم با منچسترسیتی برای فصل آینده را رد کرد. یکی از مدیران باشگاه دورتموند که امور مربوط به مجوزها و قرارداد بازیکنان در حیطه وظایف اوست، اخبار اخیر رسانه‌های اروپایی مبنی بر اینکه ارلینگ هالند با منچسترسیتی برای فصل آینده به توافق نهایی دست پیدا کرده است. سباستین کل درباره آینده مهاجم 21ساله دورتموند به شبکه اسکای آلمان گفت: «در قرارداد هالند بندی برای فسخ وجود دارد که این را همه می‌‌دانند؛ اما علاوه بر آن یک شرط هم وجود دارد.» کل از ارائه جزئیات بیشتر درباره این شرط خودداری کرد؛ اما در پاسخ به این سوال که آیا هیچ باشگاهی تا الان به صورت رسمی تمایل خود به فعال کردن بند فسخ قرارداد هالند را نشان داده است، قاطعانه گفت: «خیر چنین اتفاقی نیفتاده است.»
  • کریستیانو رونالدو، در صفحه اینستاگرام خود به پیروزی منچستریونایتد برابر نوریچ و رسیدن به رکورد 60 هت‌‌تریک در دوران فوتبال خود واکنش نشان داد. او در جریان برتری سه بر دو شیاطین سرخ، هر سه گل تیمش را به ثمر رساند. او نوشت: «از این برد و بازگشت به مسیر لیگ برتر بسیار خوشحالم. همان‌طور که قبلا گفتم، دستاوردهای فردی فقط زمانی ارزش دارد که به ما کمک کند به اهداف خود به‌عنوان یک تیم برسیم. شصتمین هت‌‌تریک در دوران حرفه‌‌ای من بسیار مهم‌تر است؛ زیرا سه امتیاز را برای ما به ارمغان آورد. آفرین بچه‌ها، تلاش فوق‌العاده‌‌ای از طرف همه. ما تسلیم نمی‌‌شویم، تا آخر می‌‌جنگیم.»