شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • بحران جهانی ویروس کرونا تعطیلی بسیاری از کسب‌و‌کارهای دنیا را به‌دنبال داشته است؛ البته در مقابل فضای پررونقی را برای فعالیت کسب‌وکارهای مجازی به وجود آورده است. آنهایی که از پیش در این فضا فعال بوده‌اند، در یک سال گذشته پیشرفت چشمگیری را با داشتن مدیریت و ایده‌های خلاقانه برای خود رقم زده‌اند و اکنون در حال توسعه کسب‌وکار خود هستند.
  • بانک‌ملت و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه «سمات» با هدف افزایش سطح تعاملات تفاهم نامه همکاری امضا کردند. بر اساس این تفاهم نامه، سطح همکاری‌های طرفین از طریق ارائه خدمات بانکی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در چارچوب ضوابط و مقررات جاری بانک ملت افزایش خواهد یافت. بر اساس این گزارش، تسهیل مکانیزم‌های دریافت و پرداخت وجوه برای ذی‌نفعان بازار سرمایه از طریق برقراری ارتباط بین سیستم‌های نرم‌افزاری مرتبط طرفین از جمله ارائه دسترسی به زیرساخت‌های پرداخت سود و تسویه وجوه و افزایش سرمایه، همکاری برای طراحی و راه‌اندازی سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی مشترک بر پایه فناوری‌های نوین، همکاری در توسعه سامانه جامع احراز اشخاص حقیقی و حقوقی با توجه به ظرفیت‌های پروژه امتا،…
  • بانک دی و شرکت ملی پست ایران تفاهم نامه همکاری منعقد کردند. مدیرعامل بانک دی در این مراسم گفت: در این بانک با توجه به شبکه محدود شعب در سراسر کشور و لزوم خدمت‌رسانی باکیفیت به مشتریان در سریع‌ترین زمان ممکن در اقصی نقاط کشور، در کنار توسعه و تجهیز زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک، برون‌سپاری برخی از خدمات مشتریان به یک الزام عملیاتی و کارکردی تبدیل شده است که انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی پست ایران در همین راستا صورت می‌گیرد. برات کریمی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های شبکه پستی در گسترش ارائه خدمات بانکی به مشتریان تاکید کرد.
  • محمد مهدی جمشیدی: کفش ملی تنها در مدت چند سال با شتابی شگرف به تولید، فروش و صادرات ده‌ها هزار جفت کفش رسید و رکوردی قابل ثبت از نظر کمیت تولید و شبکه توزیع و فروش را بر جای گذاشت. در کارخانه کفش ملی تا سال ۱۳۵۰ گونه‌های مختلفی از کفش‌های ورزشی، چکمه، پوتین، دمپایی، کفش کتانی، بچه‌گانه و کفش ایمنی تولید می‌شد. طی دهه 1340 و 1350 شرکت‌های متعددی در زمینه‌های تخصصی تولید چرم و کفش و سایر اقلام مرتبط، همچنین توزیع و فروش محصولات یکی پس از دیگری زیر چتر گروه صنعتی ملی، آغاز به کار کردند. بیش از 50 شرکت صنعتی و تجاری حاصل این دوران بود که تنها در زمینه تولید انواع کفش در بیش از 25 شرکت صنعتی با شرکای داخلی و خارجی مشارکت داشت. سهامداران عمده سهم هم اکنون، شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا و شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران هست…
  • بعد از گذشت هفت ماه از صدور اولین مجوز گردشگری معدنی کشور، نخستین تور گردشگری معدنی به میزبانی مجتمع سرب و روی انگوران به نام خبرنگاران کلید خورد. راه‌اندازی طرح بازدید عمومی از معدن انگوران، فرصتی استثنایی برای گردشگران بوده تا در کنار تجربه و بازدید از استخراج ماده معدنی در یکی از کارخانه‌های سرب و روی کشور با بخشی از فعالیت‌های اقتصادی آشنا شوند.گردشگری معدنی می‌تواند در این راه گام‌های موثری برداشته و این ظرفیت‌ها را نیز معرفی کند.
  • کووید-19 سفرهای بین‌المللی را به بن‌بست کشانده است، اما با توجه به منعطف بودن این صنعت و تجربه تاریخی، چشم‌انداز گردشگری، دستیابی به بهبود (احیا) را نشان می‌دهد و حتی احتمال تبدیل شدن به تجربه بهتر در مقایسه با گذشته وجود دارد.
  • به مناسبت دهه فجر عملیات اجرایی و افتتاح سه طرح در ناحیه یوتیلیتی شرکت پتروشیمی شازند آغاز شد. عملیات اجرایی خط انتقال آب سد کمال صالح به پتروشیمی شازند نخستین طرحی بود که توسط مدیرعامل پتروشیمی شازند کلنگ‌زنی شد. براساس قرارداد بین شرکت پتروشیمی شازند و سازمان آب منطقه‌ای استان مرکزی، پتروشیمی شازند سالانه یک میلیون مترمکعب از آب سد کمال صالح را از طریق خط لوله دریافت خواهد کرد که در صورت وجود آب مازاد، این میزان به حدود 3 میلیون مترمکعب نیز قابل افزایش خواهد بود.
  • مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر 117 حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور با به‌کارگیری ناوگان حفاری این شرکت از دهه فجر سال 98 تا دهه مبارک فجر امسال خبر داد. سیدعبدالله موسوی گفت: در این مدت متراژ حفاری چاه‌ها به میزان 85 هزار و 61 متر به ثبت رسید. وی افزود: از تعداد این چاه‌ها 27 حلقه توسعه‌ای، چهار حلقه اکتشافی، یک حلقه توصیفی و 85 حلقه تعمیری بوده است که در گستره عملیاتی شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی و در قالب طرح حفاری و تکمیل شد. موسوی با این توضیح که در عملیات حفاری در این مدت حفاری 18 حلقه چاه 326 روز زودتر از برنامه انجام و برای بهره‌برداری به شرکت متقاضی تحویل شد، اظهار کرد: این موفقیت که در نتیجه تعامل میان متخصصان این…
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: نگرانی اصلی ما تامین آب شرب تبریز در سال ۱۴۰۰ است. یوسف غفارزاده در جلسه بررسی مشکلات مربوط به حوزه مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در تبریز برگزار شد، گفت: در شهریور امسال یک روز در میان، به مدت شش ساعت قطعی آب داشتیم و با توجه به اینکه شهر تبریز به‌صورت تپه ماهوری است، در بعضی نقاط آب به مدت ۱۲ ساعت قطع شده و در برخی نقاط، آب قطع نمی‌شد که این امر تنش ایجاد کرده بود. وی افزود: در شهریور تمهیداتی انجام شده و این تنش به‌طور موقت حل شد، اما نگرانی اصلی ما از سال ۱۴۰۰ است که پیک اصلی از فروردین و اردیبهشت آغاز خواهد شد.
  • دنیای‌اقتصاد- شیراز- محمد صداقت: طرح ویژه نظارتی نوروز 1400 برای تشدید بازرسی‌ها در ایام نزدیک به نوروز از 15 بهمن امسال در استان فارس آغاز شده و تا 15 فروردین سال جدید ادامه دارد. حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اعلام خبر فوق افزود: برای ایجاد آرامش در بازار و جلوگیری از هرگونه گرانفروشی و کم‌فروشی در عرضه اقلام پر مصرف، کالاها و ارائه خدمات ، نظارت بر دستگاه‌های حمل‌ونقل، کنترل اماکن تفریحی فرهنگی سیاحتی، زیارتی، غذاخوری‌ها، رستوران‌ها، انبارها، خشکشویی و قالیشویی در این ایام افزایش می‌یابد.