شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امورخارجه در مراسم افتتاح نخستین فروشگاه صنایع‌دستی حامیان، اظهار کرد: «بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده‌مان است، جایگاه ویژه‌ای را برای صنایع‌دستی و فرش قائل هستیم و معاونت اقتصادی وزارت امورخارجه، اداراتی را به همین منظور تشکیل داده است.»
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از ثبت نخستین درخواست هتل بیمارستان در سامانه سرمایه‌گذاری این وزارتخانه خبر داد. به گزارش میراث آریا عبدالمالک شنبه‌زاده گفت: «درخواست موافقت اصولی ایجاد هتل بیمارستان در شهر ایلام توسط بخش خصوصی بومی استان در سامانه سرمایه‌گذاری وزارتخانه ثبت شده است.» وی افزود: «طی رایزنی‌های انجام شده با مالک و رئیس بیمارستان تخصصی کوثر شهر ایلام در راستای تکمیل زنجیره گردشگری سلامت استان و استفاده بهینه از این ظرفیت برای گردشگران و مراجعان از عراق، درخواست تبدیل این بیمارستان به هتل بیمارستان با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ثابت 80 نفر ثبت شده است.» شنبه‌زاده تصریح کرد: «این بیمارستان پس از کسب مجوزهای لازم تا اواخر سال جاری به هتل بیمارستان تبدیل…
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از شهرنشینی 72 درصد جمعیت استان خبرداد و گفت: جمعیت آذربایجان شرقی 5 درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شود اما سهم اقتصادی استان فقط 5/ 3 درصد از کل اقتصاد کشور است.
  • مدیر بندرلنگه گفت: سه محموله تولیدات کشاورزی از طریق بندر شیوء در غرب هرمزگان به مقصد بندر الرویس قطر به ارزش بیش از ۱۵۰ هزار دلار صادر شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری‌نسب با اشاره به راه‌اندازی بندر شیوء در شهرستان پارسیان و آغاز صادرات به بندر الرویس قطر گفت: این اقدام با کار جهادی در سال ۹۷ از طریق احداث یک رمپ خاکی کلید خورد و طی یک‌سال اخیر، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ TEUکانتینر یخچالی به این کشور صادر شده است. وی ادامه داد: به دنبال رونق فعالیت‌های بازرگانی و فراهم بودن امکانات لازم در بندر شیوء ۱۶دستگاه کانتینر یخچالی به مقصد بندر الرویس قطر، بارگیری و ارسال شد. مدیر بندرلنگه ارزش سه محموله یاد شده با وزن مجموع ۵۲۵ تن را معادل۱۵۰ هزار دلار اعلام و خاطرنشان کرد: بندر شیوء…
  • یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه در محل نمایشگاه‌‎های بین‌‎المللی استان در اهواز برگزار می‌شود. بنابر اعلام شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ۲۶۰ شرکت از استان‌های خوزستان، تهران، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، مرکزی، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌‎اند. این نمایشگاه با همکاری شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نمایشگاه‌‎های بین‌‎المللی استان خوزستان برگزار می‌شود.
  • چهارمین جشنواره پاییز هزار رنگ گرگان طی مراسمی در پارک جنگلی النگدره کار خود را آغاز کرد. حمیدرضا آقاملایی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این مراسم با تقدیر از عملکرد شهرداری گرگان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: شهردار به شدت پیگیر طرح شهربازی است و به هیچ وجه ما برای موضوع شهربازی کوتاه نخواهیم آمد. وی ادامه داد: با وجود تمام تحریم‌ها و مشکلات موجود طرح شهربازی گرگان باید اجرایی شود و این هفته با سرمایه‌گذار نشستی خواهیم داشت و مشکلات موجود را برطرف خواهیم کرد. رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: مجوزهای تله‌کابین گرگان گرفته شده و مجوز نهایی را از طریق وزارتخانه مرتبط در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم تله‌کابین را هرچه زودتر اجرایی کنیم.
  • همان‌طور که از چند روز پیش نوشتیم و کاملا هم قابل پیش‌بینی بود، احتمال حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان به شدت افزایش پیدا کرده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این مربی به زودی جانشین مارک ویلموتس خواهد شد؛ چنان که حتی دیروز هم برخی منابع رسانه‌ای از نهایی شدن این اتفاق خبر دادند. تیم ملی کشورمان با ویلموتس در شرایط عجیبی گرفتار شده و به شدت احتمال حذف از مرحله پیش‌مقدماتی جام‌جهانی را حس می‌کند. اوت شدن در این مرحله، به معنای یک سکته کامل و واقعی برای فوتبال ملی ایران است و تیم اول کشور را سه سال تمام به حالت «نیمه‌تعطیل» در خواهد آورد. طبیعی است که فدراسیون برای فرار از این موقعیت به آب و آتش بزند.
  • امروز در یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته یازدهم تیم استقلال از ساعت 14:30 در ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف نساجی مازندران می‌رود. این مسابقه برای هر دو تیم حساسیت زیادی دارد. استقلال با 5 برد متوالی خود را تا رده چهارم جدول بالا کشید. آبی‌پوشان 6 هفته است که شکست نخورده‌اند اما تعطیلی لیگ ترمز این تیم آماده و سرحال را بدجور کشید! استقلال در آخرین بازی لیگ تیم صنعت نفت آبادان را درهم کوبید، اما حالا 19 روز از آن مسابقه گذشته و حالا هواداران استقلال بی‌صبرانه منتظر دیدن تیم محبوب‌شان در میدان هستند البته این مرتبه حریف آبی‌پوشان تیمی سختکوش و سرسخت است.
  • مبلغ اجاره‌بهای ورزشگاه آزادی و برای برگزاری دیدارهای خانگی دو تیم پرسپولیس و استقلال طبق قرارداد منعقد شده با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و به مسوولان این شرکت پرداخت می‌شود. براساس قرارداد جدیدی که ویژه لیگ نوزدهم منعقد شده است، دو رقم جداگانه برای اجاره آزادی تعیین شده است. طبق این قرارداد و در صورتی که تیم‌های پرسپولیس و استقلال دیدارهای خود را بدون تبلیغات و بهره‌گیری از خدمات آن در ورزشگاه آزادی برگزار کنند، باید ۱۳۰ میلیون تومان به‌عنوان اجاره پرداخت کنند اما در صورت استفاده از تبلیغات این مبلغ ۲۵۰‌میلیون تومان خواهد شد. سال گذشته رقم اجاره‌بهای ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس و استقلال ۱۱۲ میلیون تومان بود؛ بنابراین امسال این عدد رشد دوبرابری داشته است.
  • عملکرد خوب مهاجم ریزنقش و تکنیکی استقلال در فصل جاری توجه تیم‌های اروپایی را به وی جلب کرده است. بعد از آنکه فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر ایران آغاز شد و استقلال در 5 مسابقه نخست 3 تساوی و 2 باخت کسب کرد، آبی‌پوشان با سیستم و فلسفه بازی آندرا استراماچونی، سرمربی ایتالیایی خود خو گرفتند. در این شرایط قائدی توانست کیفیت بازی خود را ارتقا دهد و چهره‌‌ای درخشان در خط حمله تیم پرطرفدار پایتخت شود. روزنامه گاتزتادلواسپورت در بخشی از گزارش خود درباره استقلال استراماچونی، ‌یادی از قائدی کرد و به یک نکته اشاره داشت؛ اینکه وی ممکن است در آینده به تیمی از لیگ انگلیس ملحق شود.